-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
From: "kogutek" <k...@v...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
Date: Mon, 07 Jun 2010 15:15:35 +0200
Organization: Onet.pl
Lines: 69
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <6...@n...onet.pl>
References: <huipng$9m6$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1275916536 18186 213.180.130.18 (7 Jun 2010 13:15:36 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 7 Jun 2010 13:15:36 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.53
X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100315
Firefox/3.5.9
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2286556
[ ukryj nagłówki ]> On 07.06.2010 13:40, wawior85 wrote:
> > Witam.
> >
> > Wprawdzie był jakiś czas temu wątek z kontrolka ciśnienia oleju, ale u
> > mnie sytuacja jest trochę inna:
> > na zimnym silniku kontrolka gaśnie od razu po uruchomieniu, natomiast na
> > ciepłym silniku, tzn jak sobie po jeździe postoi z godzinę, to kontrolka
> > dłużej się świeci, znika jak dodam gazu bądź ruszę. Gdy wyłączę auto po
> > dłuższej jeździe i od razu uruchomię, to kontrolka również szybko
> > gaśnie. Problem jest po trochę dłuższym postoju.
> > Dodam, że olej niedawno wymieniany.
> >
>
> Tak na logikę, silnik zimny, olej gęsty, pompa pompuje w czasie nominalnym.
> Silnik ciepły, olej rzadszy, opór przewodów olejowych mniejszy, pompa
> musi go tłoczyć więcej. Gdy wyłączysz silnik i zapalisz go od razu to
> olej nie ścieknie jeszcze z wszystkich zakamarków, więc kontrolka gaśnie
> w normalnym czasie. Lecz gdy auto chwilkę postoi ten ciepły rzadszy olej
> ścieknie do miski, pompa musi pod pompować go trochę więcej niż we
> wcześniejszych przypadkach.
>
> To że ta lampka świeci coraz dłużej może oznaczać zwiększone zużycie
> silnika, albo na przykład zalany zbyt rzadki olej.
>
>
> > Pewnie i tak zmierzę ciśnienie oleju. Czy mierzy się je na zimnym czy
> > ciepłym silniku? czy może nie ma różnicy.
> Nie wiem.
>
> >
> > Pytanie: czy w/w sytuacja może mieć związek z za dużą ilością oleju?
> > Wydaje mi się, że mam trochę ponad max na bagnecie. Czy można trochę
> > upuścić oleju?
> Raczej związku może nie będzie, ale kto to tam wie. Nie zmienia to
> jednak sprawy że oleju więcej niż MAX ma nie być. I nie upuścić ale
> odessać. Za czapkę śliwek zrobią to w każdym lepszym warsztacie.
>
> >
> > W necie wyczytałem, że może to być wina samego czujnika, no ale chyba
> > wtedy nie gasłaby w każdej sytuacji: da się to jakoś wytłumaczyć?
> Jak już Ci pisali, może to być wina czujnika, a czy się da to
> wytłumaczyć to ja nie wiem.
>
> > i pytanie trochę offtopic: czy jeżeli odkręcę korek w misce olejowej a
> > korek wlewu będzie zakręcony to czy olej ścieknie? ;)
> Oczywiście że tak.
> Silnik nie jest hermetyczny(odma), a nawet jak by był, to podciśnienie
> by nie utrzymało oleju. Weź zakoś żonie olej z kuchni odkręć nakrętkę i
> odwróć do góry dnem:)
>
> >
> > auto to Astra G 1.4 Twinport, 106tyś przejechane.
> >
> Jaki olej?
To na logikę wytłumacz jeszcze raz ale uwzględnij że wydatek pompy olejowej przy
1000 obrotach to kilkadziesiąt litrów na minutę, z tego z 90% wraca do miski
zaworem przelewowym. Ściśliwość oleju możesz przyjąć 0. Filtr oleju wyposażony
jest w zawór przelewowy na wypadek zapchania. Objętość pustych kanałów olejowych
nie większa niż 200ml. Do tego ciśnienie oleju wymagane jest tylko w panewkach
wału wykorbionego i wałka rozrządu. Reszta smarowana jest przy szczątkowym
ciśnieniu oleju ( dźwigienki) lub rozbryzgiem.
Silnik zimny wydatek pompy olejowej większy niż przy rozgrzanym. To fakt. W
magistralę w obydwu przypadkach idzie tyle samo oleju bo zawór przelewowy na
pompie nie dopuszcza do wzrostu ciśnienia. W zasadzie przy rozruchu zimnego do
panewek powinno iść mniej oleju bo zimny olej ma większe opory przepływu. Ale to
w rozpatrywanym przypadku mnie ma znaczenia.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 07.06.10 15:20 kogutek
- 07.06.10 15:33 wawior85
- 07.06.10 15:36 DoQ
- 07.06.10 15:33 kogutek
- 07.06.10 15:40 DoQ
- 07.06.10 15:42 Olek
- 07.06.10 15:50 kogutek
- 07.06.10 16:00 DoQ
- 07.06.10 16:49 kogutek
- 07.06.10 17:11 DoQ
- 07.06.10 17:34 kogutek
- 07.06.10 18:10 DoQ
- 07.06.10 18:26 Pszemol
- 07.06.10 18:19 Pszemol
- 07.06.10 19:50 Przemysław Czaja
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-19 Zakrzewo => SAP HCM Consultant <=
- 2025-07-19 Poznań => Konsultant SAP HCM <=
- 2025-07-19 Poznań => SAP HCR Consultant <=
- 2025-07-18 celnicy pobili policjanta
- 2025-07-18 Warszawa => Technik IT - Konfiguracja i Wsparcie Sprzętowe <=
- 2025-07-18 Warszawa => Specjalista ds. Sprzętu IT i Wsparcia Technicznego <=
- 2025-07-18 Białystok => Kotlin Developer <=
- 2025-07-18 Warszawa => Sales Director (Cloud solutions) <=
- 2025-07-18 Spalinowa trauma
- 2025-07-18 Polska => Senior Key Account Manager <=
- 2025-07-18 Białystok => Programista Kotlin <=
- 2025-07-18 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-07-18 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-18 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-18 Lublin => Delphi Programmer <=