  • Data: 2023-03-03 00:15:20
    Temat: Re: kwasiak i lifepo4 równolegle
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.03.2023 o 23:55, alojzy nieborak pisze:

    > Intuicja podpowiada trzymanie się ciągle górnej bezpiecznej wartości, tj. 13,25V.

    Trochę brednia, jeśli rozmawiamy o ładowaniu z paneli (Zenek ładuje
    ładowarką sieciową a nie PV czyli ma coś na kształt buforowego).

    Prosta sprawa, jesli mamy dostęp do energetyki a logarytm ładowania
    Zenka mnie nie obchodzi :] Niech zdycha :]

    Przy PV i MPPT istnieje zjawisko "boost", które już opisałem a to tylko
    dlatego, że mamy ograniczony CZAS na ładowanie. Chodzi o to, że przez ~
    2H trzeba wpierdolić MAX amper w akumulator bo czas spierdala...do
    zachodu słońca. To optymalne rozwiązanie, bo akumulator trzeba nakarmić
    a czasu mauo :) Ten (umownie) 2 godzinny MAX nie powoduje jednak
    spustoszenia...bo akumulator jest "głodny". Spustoszenie powoduje to, że
    jeśli będziemy go ciągle katowali 14,5V to zdechnie szybciej.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>