    From: m...@t...pl
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: kwestia estetyczna
    Date: Sat, 06 Aug 2011 18:34:25 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Powiem szczerze, że mnie tak naturalnie przychodzi zawsze A, jednakże
    > tych warunków czasami może być więcej i wtedy wygląda to np. tak.
    W malym kodzie, w malej procedurze, to jest wszystko jedno. Problem jest
    gdy procedura sie rozrasta. Gdy mam kod ktory:
    1) moze wykonywac sie rownolegle na wielu watkach,
    2) do systemu zalogowanych jest jednoczesnie kilku uzytkownikow
    3) zdarza sie uzytkownik ktorzy wysle specjalnie zlosliwe dane
    4) uzytkownicy pracuja na wspolnych danych
    5) wazna jest wydajnosc
    to procedura z testujacymi if-ami czasami ma 2tys linii kodu.
    Jesli jeden if zaczyna sie na poczatku procedury i konczy gdzies
    przy jej koncu to dla mnie jest totalne bagno.
    Dlatego wlasnie zawsze daze do takiego wygladu procedury:

    // Bogaty komentarz_1
    if( warunek_1 ) {
    return kod_bledu_1; // albo wyjatek zamiast return
    }
    // Bogaty komentarz_2
    if( warunek_2 ) {
    return kod_bledu_2; // albo wyjatek zamiast return
    }