-
Data: 2011-02-15 10:46:44
Temat: Re: ładowanie akumulatora
Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Tue, 15 Feb 2011 10:17:19 +0100, Jakub Witkowski wrote:
>W dniu 2011-02-14 14:16, J.F. pisze:
>> Ja tylko przypomne ze samochod stabilizuje napiecie na ok 13.8-14.5V,
>> a pradem sie w ogole nie przejmuje.
>
>I dlatego w samochodzie nie występuje takie zjawisko, jak prąd 1/10 Q przy
>napięciu 15-16V i intensywnym gazowaniu, jak to jest przy końcówce klasycznego
>ładowania. Komu jak komu ale tobie chyba nie muszę tłumaczyć ;)
>W dodatku weź tu wytłumacz amatorowi jak ma rozpoznać tę "końcówkę" na oko,
>gdy nie zna realnej pojemności... niby kocowe napięcie, ale ono może się sporo
>różnić w różnych typach a nawet sztukach.
Rozpoznac latwo - po amperomierzu, na sluch. No ale co - bedziesz co
pol godziny sprawdzal ? :-)
>Jak byłem kiedyś młody i głupi, to wyjąłem rozładowany aku od dużego fiata,
>znamionowo 40Ah czy coś w oklolicy, i ładowaaaaałem tak jak pisali czyli 10+ godzin
>prądem rzędu 4A... przy czym przez ostatnie 6-7 godzin to już gazowało, że hej :)
>Oczywiście, dawno nie miał już 40Ah pojemności, pewnie nawet nie 1/3 tego :)
>I pod koniec tego "ładowania" elektrolit był mętny, a aku niestety do wyrzucenia.
>Gdybym wtedy miał stabilizowany zasilacz 14V to bym nie zepsuł działającego
>jeszcze akumulatora...
On chyba juz i tak byl na wykonczeniu.
No na "zwyklym prostowniku" prad ladowania stopniowo spada sam.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.02.11 11:12 Jakub Witkowski
- 15.02.11 11:14 Jakub Witkowski
- 15.02.11 14:42 WS
- 15.02.11 15:08 Jakub Witkowski
- 15.02.11 15:21 J.F.
- 15.02.11 15:38 WS
- 15.02.11 15:43 J.F.
- 15.02.11 20:46 Maikok
- 15.02.11 22:28 kogutek
- 15.02.11 22:28 kogutek
- 17.02.11 06:17 Maikok
- 17.02.11 17:14 kogutek
- 26.02.11 10:50 Maikok
- 26.02.11 14:52 kogutek
- 26.02.11 16:03 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Skrobanie
- 2025-07-25 Lublin => Konsultant ds. Wdrożeń ERP (moduł FK) <=
- 2025-07-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-07-25 Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- 2025-07-24 Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-24 Warszawa => MENA New Business Manager <=
- 2025-07-24 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-24 Fundacja Wolność od Religii domaga się wyjaśnień ws zawierzenia Powiatu Wschowskiego Maryi Królowej Polski
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=