eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingłatyRe: łaty
  • Data: 2013-06-27 20:33:17
    Temat: Re: łaty
    Od: firr <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu czwartek, 27 czerwca 2013 17:49:04 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
    > W dniu 2013-06-27 13:56, firr pisze:
    >
    > > juz kiedys wspomniałem ze chcialbym napisac rasteryzer dla wygietych
    >
    > > łat (np takich z ktorych mozna zszyć powłoke balonu)
    >
    > >
    >
    > > dwa problemy
    >
    > >
    >
    > > 1) jak zdefiniowac taką łatę - powinno to byc chyba coś
    >
    > > bezieropodobnego - może gdybym oparł taką 4-łatę na 4 bezierach
    >
    > > (czyli byloby 12 punktów definiujacych 4 na wierzcholki koca i po dwa
    >
    > > na narozne 'patyczki' -kierunki kazdego rogu - z tym ze moze to
    >
    > > wydawac sie nieco nadmiarowe bo nie potrzebne sa moze te stopnie
    >
    > > swobody patyczków w bok (czy też są potrzebne?)
    >
    > >
    >
    > > jaka definicja jest poprawna
    >
    >
    >
    >
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82aty_B%C3%A9ziera
    >
    > więcej w en.
    >
    >
    >
    > > 2) jak wyliczyć punkt dla dowolnej wspolrzednej koca
    >
    >
    >
    > Wzorkiem.
    >
    >
    >
    >
    >
    > > 3) jak napisac rasteryzer - jakies twierdzenia ze np przeciecie
    >
    >
    >
    > Ja bym googlał.
    >
    >
    >
    > > takiej łaty/koca płaszczyzna jest bezierem i wzorek na kolejne
    >
    > > piksele tego bezera ?
    >
    >
    >
    > Nie widzę powodu, by musiało być brezierem.
    >
    >
    >
    > Przede wszytkim, taka powierzchnia jest powierzchnią (chciałem napisać
    >
    > rozmaitością:) parematryczną od dwóch zmiennych.
    >
    > (u,v) -> (x,y,z)
    >
    >
    >
    > a obcięcie do jednego wymiaru (u lub v) jest krzywą breziera.
    >
    >
    >
    > BTW, Michoo dobrze mówi, Breziery wymierne są lepsze:
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Non-uniform_rational_B-
    spline
    >
    >
    >
    boje sie ze ciezko by bylo znalezc a robienie
    matematyki slabo mi idzie (np ostatnio przy symulacjach z rigidbody w 2d troche
    wymieklem,
    tj zrobilem do polowy i zrobilem przerwe)
    Idealnie by bylo miec gotowa procedure w c

    void RasterizeŁate(/*4 punkty, 4 normalne, color*/)
    {

    }

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: