  • 71. Data: 2011-03-16 08:19:47
    Temat: Re: lcd 32 cale
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela, 13 marca 2011 22:45, Cavallino wyraził następujacą opinię:

    > Lepiej żebyś spróbował wytłumaczyć o co idzie Tobie, że się tak
    > zacietrzewiłeś.

    Uważam, że zabierając głos publicznie chce się przekazać jakąś istotną
    informację, taką której rozmówca nie zna, nie bierze pod uwagę, z którą się
    nie zgadza.

    Jeśli ktoś powie tylko "a" i to "a" jest informacją kompletnie banalną,
    oczywistą dla wszystkich to, nie chcąc obrazić inteligencji rozmówcy,
    domyślam się że "b" mam sobie dopowiedzieć sam.

    Problem zaczyna się gdy rozmówca uparcie twierdzi że mówiąc "a" nie chciał
    powiedzieć nic więcej, powiedział co powiedział i jest dumny z tego że to
    powiedział.

    Zaczynam się wtedy zastanawiać, czy rozmówca uważa mnie za idiotę który nie
    potrafi zrozumieć pojęć "około", "więcej niż", "mniej więcej" czy sam jest
    idiotą który dopiero co odkrył te pojęcia i jak dziecko cieszy się że umie
    ich użyć.

    Ciągnąc tą rozmowę, być może nad miarę, starałem się upewnić o którą opcję
    chodzi.

    Czy zrozumiałeś o co mi idzie?

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 72. Data: 2011-03-16 08:40:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    napisał w wiadomości news:

    > Uważam, że zabierając głos publicznie chce się przekazać jakąś istotną
    > informację, taką której rozmówca nie zna, nie bierze pod uwagę, z którą
    > się
    > nie zgadza.

    No i tak się stało.
    Była wątpliwość czy da radę oszczędzić 40 W, to go utwierdziłem że da radę,
    a nawet sporo więcej.
    Info po sprawdzeniu własnym miernikiem różnych LCD.

    > Jeśli ktoś powie tylko "a" i to "a" jest informacją kompletnie banalną,
    > oczywistą dla wszystkich

    Dla mojego przedpiszcy nie było to oczywiste.

    > Czy zrozumiałeś o co mi idzie?

    Tak, traktujesz siebie jako wszystkich i nie czytasz (albo nie rozumiesz) co
    kto pisze.

  • 73. Data: 2011-03-17 22:23:55
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W środa, 16 marca 2011 09:40, Cavallino wyraził następujacą opinię:
> [...]

    > No i tak się stało. Była wątpliwość czy da radę oszczędzić 40 W, to go
    > utwierdziłem że da radę, a nawet sporo więcej. Info po sprawdzeniu własnym

    Z faktu że zużyje się mniejszą ilość mocy "przedpiśca" wyciągnął konkretny
    wniosek. To nie była informacja "40 Wat i nie wiem co dalej" to było "z
    różnicy 40 Wat wynika oszczędność 21,9zł rocznie" {swoją drogą informacja
    nieścisła, bo nie wiemy jak będzie kształtowała się cena energii w ciągu
    najbliższych 10 lat}.

    Rozumiesz tak zawiłą konstrukcję logiczną jak wynikanie?

    > Dla mojego przedpiszcy nie było to oczywiste.

    Dla "przedpiścy" ważne były wnioski jakie płyną z określonych założeń, jak
    wykazałem wnioski te są słuszne dla dość dużego przedziału zmienności
    wartości zużycia energii, czego Ty jak się wydaje nie zrozumiałeś.

    > Tak, traktujesz siebie jako wszystkich i nie czytasz (albo nie rozumiesz)
    > co kto pisze.

    Przykro mi że zdawałem maturę z matematyki i nie mogę wyzwolić się z okowów
    logicznego myślenia, naprawdę jest mi przykro ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 74. Data: 2011-03-17 22:33:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    napisał w wiadomości news:

    > Dla "przedpiścy" ważne były wnioski jakie płyną z określonych założeń, jak
    > wykazałem wnioski te są słuszne dla dość dużego przedziału zmienności
    > wartości zużycia energii, czego Ty jak się wydaje nie zrozumiałeś.

    A skąd taki wniosek?
    Bo totalnie się do tego nie odnosiłem, nie dyskutowałem z tym wyliczeniem.
    To że jak Ty milczysz, oznacza że czegoś nie rozumiesz nijak nie przekłada
    się na innych.

    > Przykro mi że zdawałem maturę z matematyki i nie mogę wyzwolić się z
    > okowów
    > logicznego myślenia,

    No właśnie dajesz przykłady.
    Nie rozumiesz co czytasz, dyskutujesz ze swoimi wyobrażeniami, cholernie
    logiczne myślenie....

  • 75. Data: 2011-03-22 20:26:32
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Cavallino" <c...@k...pl> napisał(a):

    >Więcej oszczędzi.

    Watpie. Moj 32 calowy LCD ciagnie 65W (mierzone), to ile bys chcial,
    zeby LED zuzywal? 15W?
    Wieksze roznice sa przy przekatnych 46cali+, ale nie przy takich
    malenstwach.

  • 76. Data: 2011-03-22 20:30:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Przesmiewca" <p...@v...com.pl> napisał w wiadomości

    > Watpie. Moj 32 calowy LCD ciagnie 65W (mierzone)

    A mój 32 calowy LCD potrafi i 140 W.
    Po skręceniu podświetlenia do połowy ok. 80W.

  • 77. Data: 2011-03-22 20:35:31
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Robert_J" <d...@o...pl> napisał(a):

    >one sygnał analogowy, cyfrowy zarówno DVB-T, jak i przez
    >HDMI. Widzę jakie drastyczne mogą być różnice między
    >obrazami które generują

    Owszem, drastyczne, bo 90% ludzi kupuje tv z gazetki MM,
    przywozi do domu, rozpakowuje, stawia na stoliku, wlacza i
    uuuuuuuuu, ale on wielki. Jest Super. Obraz co prawda na poczatku
    jakby gorszy niz oczekiwany (i niz w sklepie na wystawie byl)
    ale co tam, telewizor i tak jest super; podnieceni szybko programujemy kanaly
    (bez ladu i skladu, zreszta jest tudnosc w ustwieniu kolejnosci, bo jakby menu
    bardziej skomplikowane niz w naszym starym 21 calowym baniaku)
    i ogladamy nasz pierwszy film. Reszta ustawien niewazna, wrecz pomijalna.
    Aha, tylko jeszcze jak zmieniac glosnosc.... i styka.

    Tez chodzilem pod domach i widzialem straszace psychodelicznymi kolorami
    i kontrastami tv. Naprawde niewielu sie chce pare godzin poswiecic
    na optymalne ustawienie.

  • 78. Data: 2011-03-22 20:39:29
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Cavallino" <c...@k...pl> napisał(a):

    >Użytkownik "Przesmiewca" <p...@v...com.pl> napisał w wiadomości

    >A mój 32 calowy LCD potrafi i 140 W.
    >Po skręceniu podświetlenia do połowy ok. 80W.

    Do polowy?Ja mam podswietlenie 15% i tak uwazam ze jest za jasno
    i mnie to meczy w nocy. Ale nawet na fabrycznych ustawieniach
    bylo AFAIR raptem 20w wiecej. Nie wiem co za tv masz, ale jak widac
    nowet wsrod swietlowkowych sa duze roznice.

  • 79. Data: 2011-03-22 22:35:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Do polowy?Ja mam podswietlenie 15% i tak uwazam ze jest za jasno
    > i mnie to meczy w nocy.

    Oglądasz po ciemnku?
    No to się nie dziwię.
    Ja tam zawsze światło mam w pokoju włączone.

    > Ale nawet na fabrycznych ustawieniach
    > bylo AFAIR raptem 20w wiecej.

    To by się zgadzało, fabrycznie ma właśnie koło połowy, czyli moich 80 W.

    >Nie wiem co za tv masz,

    Sharp P55.

  • 80. Data: 2011-03-23 08:13:33
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    "Cavallino" <c...@k...pl> napisał(a):

    >Oglądasz po ciemnku?
    >No to się nie dziwię.

    Po ciemku? raczysz zartowac. Do zera moge zjechac z jasnoscia swietlowek
    i jest ok. To samo wszystkie monitory na ktorych pracuje - jasnosc jest ustawiona
    <10%.
    Nie wiem jak mozna pacowac na 50%, toz to oczy wypala, no ale kto co lubi.