  • Data: 2021-09-07 02:46:06
    Temat: Re: lepszy/gorszy router cisco 871
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-09-06, ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
    > witam
    > wpadł mi w ręce router cisco871. Wymieniłem przepalony bezpiecznik,
    > działa. Podłączyłem do lan - dupa. Pogooglowałem i... tego się nie da
    > zarządzać przez www! Trzeba przez konsole/termial, klikając komendy jego
    > języka. wieczór zajęło mi zrobienie kabelka rs232, nadanie adresu ip i
    > skuteczne spingowanie.
    > Tak się zastanawiam. po cholerę ludzie wymyślają/stosują takie routery
    > jak cisco? to jest router do biura niby na 20 stanowisk. W pracy mamy
    > kamery, smartfony, komputery... kilkanaście sztuk i jest to ogarniane
> [...]

    Nie mam nic Cisco więc się wypowiem. To jest router z przed 2010-2011
    roku. Cisco od zawsze było czy to symbolem, czy wyznacznikiem pewnych
    standardów bezpieczeństwa urządzeń sieciowych, plus zarabiają na
    szkoleniach i certyfikacji, więc nie zdziwiłbym się, gdyby uznano, że:

    a) taka opcja jest bezpieczniejsza niż dostęp przez www
    b) wymagać będzie specjalistycznej wiedzy - corpo-IT i inni będą łazić
    na szkolenia

    A drogi jest / był bo to sprzet klasy "enterprise" naładowany funkcjami,
    które ponad dekadę temu dopiero w sprzęcie popularnym zaczęły się
    pojawiać lub nadal się nie pojawiły. Plus narzut za bycie Cisco i za
    odpowiednie techniczne wsparcie.

    --
    Marcin