  • 11. Data: 2016-01-29 22:55:42
    Temat: Re: lubie zap*
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 29 Jan 2016 22:46:19 +0100, Irokez napisał(a):

    > Z pedałem hamulca w podłodze niewiele mogę zrobić. Coś próbuje skręcać,
    > ale...

    Powinno to działać tak:
    https://www.youtube.com/watch?v=ImmotAF-hos

    W pierwszej chwili na pewno samochód będzie skręcał słabiej, ale nawet po
    krótkim hamowaniu prędkość spadnie na tyle, że promień się zacznie
    zacieśniać.

  • 12. Data: 2016-01-29 23:18:26
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-01-29 o 22:55, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > W pierwszej chwili na pewno samochód będzie skręcał słabiej, ale nawet po
    > krótkim hamowaniu prędkość spadnie na tyle, że promień się zacznie

    Jasne, ale to jest mokra jezdnia a nie ze śniegiem. Nie ma lekko, ja
    hamuję jadąc praktycznie prosto (testowane w zeszłym tygodniu, musiałem
    odpuścić aby skręcić i nie wbić się w przeszkodę).
    Zresztą podobnie miałem kiedyś w Alfie 156. Nie załapałem w pierwszym
    momencie że wjechałem na oblodzoną drogę, dopóki nie zachciało mi się
    hamować. Nawet auto wyprzedziłem zdziwiony co tak wolno jedzie. Opony to
    były Sava Eskimo S3. Aktualnie mam Uniroyal MS plus 66. Źle zrobiłem że
    je kupiłem po niby lepszych wynikach testów ADAC. Potem wyszło że
    fałszowali testy. Nadal mam porównanie, Laguna na Savie i moja Avensis
    na Uni, i one są tragiczne według mnie w stosunku do Savy w sytuacji,
    gdy zacznie padać śnieg i się robi taka papka na drodze.

    Zdrówko.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2016-01-30 06:57:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 29.01.2016 23:18, Irokez wrote:

    > Jasne, ale to jest mokra jezdnia a nie ze śniegiem. Nie ma lekko, ja
    > hamuję jadąc praktycznie prosto (testowane w zeszłym tygodniu, musiałem
    > odpuścić aby skręcić i nie wbić się w przeszkodę).

    Mój stary accord działa bez problemu. Znaczy na śniegu skręca przy
    hamowaniu, na lodzie już nie specjalnie. Zasada jest prosta - jak skręca
    bez hebli, to skręci i z heblami (no może trochę słabiej skręci, ale
    skręci). Jak nie skręca na ABSie, to i bez hebla niespecjalnie będzie
    chciał.

    Shrek.

  • 14. Data: 2016-01-30 16:18:06
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu piatek, 29 stycznia 2016 23:18:16 UTC+1 uzytkownik Irokez napisal:
    > Aktualnie mam Uniroyal MS plus 66. Zle zrobilem ze
    > je kupilem po niby lepszych wynikach testow ADAC. Potem wyszlo ze
    > falszowali testy. Nadal mam porownanie, Laguna na Savie i moja Avensis
    > na Uni, i one sa tragiczne wedlug mnie w stosunku do Savy w sytuacji,
    > gdy zacznie padac snieg i sie robi taka papka na drodze.

    Uniroyal MS plus 66 powinny byc zakazane, bo w zimowych warunkach
    zachowuja sie gorzej od opon calorocznych - u mnie porownanie
    MS Plus 66 vs. Quatrac 3.

    Pozdrawiam
    MK

  • 15. Data: 2016-01-30 16:30:13
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Uniroyal MS plus 66 powinny byc zakazane, bo w zimowych warunkach
    > zachowuja sie gorzej od opon calorocznych - u mnie porownanie
    > MS Plus 66 vs. Quatrac 3.

    Hmm, a ja właśnie przed zimą zakupiłem MS Plus 77. Mam się czym martwić?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2016-01-30 19:33:54
    Od: p...@g...com

    Impulsowe swiatla stopu przy awaryjnym hamowaniu mozna bylo juz wlaczyc w vectrze C
    czyli z ledami bym tego nie laczyl ... podobno opcomem idzie wlaczyc od 2008r wzwyz
    sam mam wlaczone w zafirze b ale nie wiem czy dziala ... decydujaca wg forum jest
    wersja softu REC
    P.

  • 17. Data: 2016-01-31 19:10:49
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-01-30 o 16:30, Mateusz Bogusz pisze:

    > Hmm, a ja właśnie przed zimą zakupiłem MS Plus 77. Mam się czym martwić?

    A co, nie jeździsz na nich?
    Nie jeździłeś nigdy na zimowych żeby wyrobić sobie opinię?
    Może 77 poprawili, ale 66 to do palenia na protestach zimą tylko się
    nadają, bo jazda to koszmar.
    Na przyszły sezon chyba się przeproszę z Savą a Uniroyal MS plus 66
    zutylizuję mimo całkiem sporego bieżnika. Życie własne cenię wyżej.

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2016-01-31 23:46:43
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Też mam Uniroyal MS 66 i aż takiej wielkiej tragedii nie ma. Fakt, że na śniegu są
    kiepskie i to bardzo, ale już w deszczu i błocie pośniegowym są OK.
    Ale następne zimówki będą Hankooka - w aucie żony są świetne, zarówno na śniegu i na
    czarnym. Uniroyala raczej już nie kupię :)

  • 19. Data: 2016-02-01 13:30:34
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > A co, nie jeździsz na nich?

    Nie jeżdżę brawurowo, to może i nie miałem jak ich dobrze przetestować.
    Ale źle się nie jeździ. Dziwnę że tutaj macie taką złą opinię o Uni, gdy
    na oponeo oconę i komentarze mają dobre.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2016-02-01 22:42:54
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-02-01 o 13:30, Mateusz Bogusz pisze:

    > Nie jeżdżę brawurowo, to może i nie miałem jak ich dobrze przetestować.
    > Ale źle się nie jeździ. Dziwnę że tutaj macie taką złą opinię o Uni, gdy
    > na oponeo oconę i komentarze mają dobre.

    Może jeżdżą po suchym asfalcie? albo po ubitym białym śniegu?
    To jest opona wyłącznie na suche zimy. -10 nie robi jej problemu pod
    warunkiem że jezdnia jest sucha lub śnieg pięknie na twardo ubity.

    Świeżo padający śnieg + mokra jezdnia i temperatury w okolicy zera =
    tragedia z tymi oponami. Akurat mieszkam w terenie podgórskim i to wstyd
    był jak autobus pod wzniesienie jechał a ja nie mogłem.
    Opona tylko do palenia na wiecach lub na suche mroźne dni.

    --
    Irokez