-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.host214.hbrp.p
l!not-for-mail
From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: ma dowalić mróz
Date: Mon, 15 Jan 2024 10:07:30 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <o...@l...harvard.local>
References: <X...@1...0.0.1>
<unf9ao$p70$1@mercurialis.man.poznan.pl>
<X...@1...0.0.1>
<17n4uj9up1192$.1ixmz8uq3bn2d.dlg@40tude.net>
<unisth$1u5lk$1@dont-email.me>
<8u6d2rzeu9el$.kzbm15wwlqhv.dlg@40tude.net>
<unljk6$2drae$1@dont-email.me> <X...@1...0.0.1>
<o...@l...harvard.local> <unrag4$3s010$1@news.icm.edu.pl>
<o...@l...harvard.local>
<X...@1...0.0.1> <uo2mq3$resr$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: host214.hbrp.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gorbi";
posting-host="host214.hbrp.pl:212.75.105.114"; logging-data="7010";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Opera Mail/1.0 (Win32)
Cancel-Lock: sha1:jZs7OL9J5y0xUrs54GdaAT8ATvw=
sha256:XgnJMrzBVdQMADYUTavm7fTMfW9WUlhefyy7FGlPLQQ=
sha1:EZ/cTQxBZmeN93vAqBSVEvr2I0I=
sha256:HYiN+wAraME7nhaCNw3b/l68WzDPm9KNFyPjGKMvMDo=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2719054
[ ukryj nagłówki ]W dniu .01.2024 o 08:28 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:
> On 12.01.2024 21:49, PiteR wrote:
>> kurczę nie chciałbym mieć tak AI mądrego ładowania.
>> Co poeta miał na myśli? Chyba stałe 14v niczemu nie szkodzi?
>> bo pełny akku nie odbiera.
>
> Świat idzie do przodu, to że obudowa akumulatora taka sama to nie znaczy
> że środek ten sam.
>
> "Proces ładowania powinien być dobrany do trybu pracy akumulatora, tak
> jak i napięcie. W trybie pracy cyklicznej wartość napięcia ładowania
> powinna wynosić ok. 14,4V, dla pracy buforowej ok. 13,7V.".
>
> Czyli po naładowaniu, napięcie powinno być utrzymywane niższe.
Przy AGM są inne progi - przy fazie ładowania stałym napięciem powinno ono
być wyższe niż 14.4V.
U mnie jest to 14.8V - ale wg rożnych producentów aku, napięcie na
akumulatorze może przyjmować nawet 15.6V
Obstawiam, że to obniżenie napięcia u mnie (po włączeniu ksenonów czy
wycieraczek) służy do ochrony osprzętu lub zapewnienia mu stabilnych
warunków pracy.
Dodatkowo start-stop też musi wiedzieć w jakiej kondycji ma akumulator pod
sobą.
Nie czy jest naładowany czy nie, ale ile ma Ah ładunku. Jak akumulator
blisko śmierci (mimo, że odpala auto) to s-s się nie uruchamia. W zimie
s-s może ciągnąć kilkadziesiąt A w trakcie postoju auta na światłach.
Przy słabym aku może się okazać, że gdy się załączy na światłach (cała
elektryka idzie wtedy z aku, a może być odpalone grzanie foteli, lusterek,
szyb, wycieraczki, wszystkie światła, muza na full itp) to po
kilkudziesięciu sekundach zabraknie prądu do rozruchu silnika.
Być może właśnie dlatego występuje u mnie to "badanie aku" i utrzymywanie
przez kilkadziesiąt sekund napięcia 12.6V.
Być może sterownik liczy czas w jakim napięcie z poziomu ładowania spadnie
do tych 12.6V i w jakim czasie później uzupełniany jest ładunek. Gdybam,
ale wg mnie to jedyne sensowne wyjaśnienie.
TG
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-19 Zakrzewo => SAP HCM Consultant <=
- 2025-07-19 Poznań => Konsultant SAP HCM <=
- 2025-07-19 Poznań => SAP HCR Consultant <=
- 2025-07-18 celnicy pobili policjanta
- 2025-07-18 Warszawa => Technik IT - Konfiguracja i Wsparcie Sprzętowe <=
- 2025-07-18 Warszawa => Specjalista ds. Sprzętu IT i Wsparcia Technicznego <=
- 2025-07-18 Białystok => Kotlin Developer <=
- 2025-07-18 Warszawa => Sales Director (Cloud solutions) <=
- 2025-07-18 Spalinowa trauma
- 2025-07-18 Polska => Senior Key Account Manager <=
- 2025-07-18 Białystok => Programista Kotlin <=
- 2025-07-18 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-07-18 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-18 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-18 Lublin => Delphi Programmer <=