  • 41. Data: 2021-11-04 17:49:59
    Temat: Re: mandat+
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.11.2021 o 15:37, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ii"  napisał w wiadomości grup

    > Tzn jak - po dowolnie wybranej stronie drogi, czy kazde skrzyzowanie to
    > po amerykansku - 4-way stop, tzn jedz jak chcesz, tylko pamietaj, ze
    > kazdy inny jedzie jak chce?
    >
    > W czasach furmanek sie tak dalo ... choc piesi pod kopytami dorozek tez
    > gineli.

    Były tu dyskusje i wiesz, że nie chodzi stricte o brak jakichkolwiek
    zasad. Z mojej strony podstawowa kwestia to usunięcie ograniczeń
    prędkości na rzecz 3 kolorów. No i uczenie prowadzenia pojazdów w
    szkołach powszechnych. A także kursy zbijające punkty. Jak widać są
    frajerzy, którzy w mandatach widzą rozwiązanie.

  • 42. Data: 2021-11-04 17:53:12
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.11.2021 o 16:24, K pisze:

    > Na autostradzie mozna legalnie 78mph (125kmh) ale ludzie i tak jezdza po
    > 90-100mph, fotoradary sa oznakowane wczesniej w przeciwienstwie do
    > Holandii czy wlasnie Niemiec w ktorych w ogole nie ma oznakowania na ten
    > temat. Zreszta Niemcy ze wzgledu na dobro klimatu tez chca zlikwidowac
    > nielimitowane odcinki, a chyba od przyszlego roku kazdy nowy samochod w
    > EU bedzie mial blokade przekraczania predkosci i to bedzie gwodz do
    > trumny motoryzacji.

    Już widzę Porsche z blokadą. Takie kity to ... tylko frajerzy.

  • 43. Data: 2021-11-04 17:55:20
    Od: K <n...@e...com>

    On 04/11/2021 16:49, ii wrote:

> [...]
    > szkołach powszechnych. A także kursy zbijające punkty. Jak widać są
    > frajerzy, którzy w mandatach widzą rozwiązanie.

    A co powiesz o nauczania ogolnych zasad zycia w spoleczenstwie w
    szkolach powszechnych? Mozna by w ten sposob w ogole zlikwidowac
    odpowiedzialnosc karna za gwalty, kradzieze itp drobne przewinienia. Po
    prostu takie spoleczenstwo oparte na wzajemnym zaufaniu.

  • 44. Data: 2021-11-04 18:04:03
    Od: K <n...@e...com>

    On 04/11/2021 11:41, Shrek wrote:

    > Nie wiem. U nas po prostu nie ma. Za nic - za +40, za wyprzedzanie na
    > przejściachh, za nic. po prostu jak masz pecha to dostajesz mandat.
    > Nieważne czy świrowałeś czy jak to ująłeś "za jakąś bzdurę". Nie ma
    > związku przyczynowo-skutkowego między kozaczeniam a mandatowaniem, więc
    > niby jak mandaty mają ukrócić kozaczenie? Równie dobrze mogliby je
    > losowo wysyłać na adresy z cepika:P

    to dziala w ten sam sposob na calym swiecie. musialbys miec co 100m
    kamere albo policjanta zeby wyegzekwowac kazde przewinienie. problemem
    jest to, ze jak dostaniesz mandat to nic z tego nie wynika.

  • 45. Data: 2021-11-04 18:16:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2021 o 18:04, K pisze:

    > to dziala w ten sam sposob na calym swiecie. musialbys miec co 100m
    > kamere albo policjanta zeby wyegzekwowac kazde przewinienie. problemem
    > jest to, ze jak dostaniesz mandat to nic z tego nie wynika.

    Za to u nas policja zlewa wykroczenia popełnianie na jej oczach. I to
    poważne - jak prawie zdjęcie pieszego z pasów podczas omijania pojazu
    który się zatrzymał celem jego przepuszczenia.

    --
    Shrek

  • 46. Data: 2021-11-04 18:17:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2021 o 17:47, ii pisze:

    > Nie wiem, musisz sobie poszukać. Po chodnikach nie ma zasadniczo
    > przepisów a jakoś ludzie umieją tymi swoimi piechtochodami zapylać. No
    > to chyba na jezdni też by mogli.

    Dobra - to ja kończę.

    --
    Shrek

  • 47. Data: 2021-11-04 20:03:04
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.11.2021 o 18:17, Shrek pisze:

    > Dobra - to ja kończę.

    I będę mógł pisać to co chcę?

  • 48. Data: 2021-11-04 20:13:24
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.11.2021 o 17:55, K pisze:

> [...]
    > odpowiedzialnosc karna za gwalty, kradzieze itp drobne przewinienia. Po
    > prostu takie spoleczenstwo oparte na wzajemnym zaufaniu.

    Człowieku, mandaty są za hipotetyczne przestępstwa i wykroczenia. One
    naprawdę nie wydarzyły się. Karani są zwykli ludzie a nie Frog. Bo
    łatwiej jest złapać zwykłego człowieka niż prawdziwego przestępcę. To
    jest wypaczenie. A frajerzy przytakują.

  • 49. Data: 2021-11-04 21:01:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 04/11/2021 16:49, ii wrote:
> [...]

    A te kolory to po co?

    A ten kurs to co ma dac?
    I jakie punkty - za przekroczenie kolorow ?

> [...]
    >odpowiedzialnosc karna za gwalty, kradzieze itp drobne przewinienia.
    >Po prostu takie spoleczenstwo oparte na wzajemnym zaufaniu.

    Ale Ty tak powaznie, czy zartujesz?
    Uczysz dzieci, ze cudzej rzeczy sie nie zabiera, i one potem nie
    kradną ?

    Co do ruchu drogowego - jestem sklonny zalozyc, ze kierowca jedzie
    tak, aby swojego auta nie rozbic.
    Czyli w sposob, ktory uwaza za bezpieczny.
    A jak dochodzi do wypadku ... widac zle wyszkolony byl.
    Wiec szkolic lepiej.

    Ale co - chcesz wszystkich na rajdowcow wyszkolic?
    To sie nie uda.
    A jak warunki kierowce zaskoczą, to lepiej, zeby mial 50 na liczniku
    niz 150.

    Plus pare innych uwarunkowan, np traktorzysta wyjezdzajacy z pola na
    droge ...

    J.

  • 50. Data: 2021-11-04 21:05:03
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, J.F..
    On 04.11.2021 15:22 you wrote:

> [...]
    > 140 na autostradach, albo niemieckie limity, obowiazek oznakowania
    > FR wczesniej, nasz system punktowy, albo np brak zwyzki w OC za

    Ale ale. Razem z nowymi mandatami wchodzi dostęp TU do rejestru punktów
    karnych.

    --
    Pete