    From: g...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: mapa jak w gothicu 3
    Date: Thu, 04 Aug 2011 20:09:18 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    parametrami)

    > Masz ileś modeli obiektów, ileś typów terenu. Jak ktoś wchodzi w jakąś

    > lokalizację to jest generowany na podstawie takiego opisu wygląd 3D. Po

    > cholerę trzymać trójkąty, jak można wpisać w tym miejscu stoi

    > model[43343] zorientowany na północ. Jeden model jest wykorzystywany

    > wiele razy.

    W sumie jest to ciekawa odpowiedz. Wniosek m.in. ze powinienem
    troche jeszcze poduczyc sie opengl'a (jak znajde czas bo ostatnio
    zrobilem sobie przerwe jak od wielu lat mi sie nie zdarzalo - i
    tylko jezdze na rowerze )
    - jak te modele tkwia w pamieci?, jako jakie struktury danych?
    sa to display listy ktore troche pamietam, czy vbo (ktorych moja
    stara karta nie obslugiuje) czy jeszcze cos?
    Druga rzecz sama organizacja tych modeli na scenie nie jest
    trzymana w jakiejs nadrzednej strukturze? Jesli tak to moze
    to daloby sie podpiac jako odpowiedz na to moje pytanie o mape.
    W gothicu3 jako mapa musi tez raczej na pewno byc cos wiecej niz
    sam wielki 'model' terenu - powinna byc jakas struktura sluzaca
    do 'ograniczen chodzenia'