  • 61. Data: 2010-01-21 21:08:11
    Temat: Re: matlab taki wydajny?
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    On 21 Sty, 21:45, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:
> [...]
    16ty):http://www-users.mat.uni.torun.pl/~bala/wyklad
    _arch/wshop2000.pdf

    > Odnoszę wrażenie iż autorzy "wprowadzenie do algorytmów" twierdzą iż
    > złożonosć
    > jest jednak mniejsza niż N^3.

    Algorytm Strassena ma złożoność mniejszą niż N^3. Ja mówiłem o
    algortymie o
    złożoności N^3. Jego wersja blokowa też jest N^3.

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun

  • 62. Data: 2010-01-21 22:10:27
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 21 Sty, 22:08, Wit Jakuczun <w...@g...com> wrote:

> [...]
    > algortymie o
    > złożoności N^3. Jego wersja blokowa też jest N^3.

    Aha, to źle zrozumiałem :)
    Pozdrawiam

  • 63. Data: 2010-01-22 09:05:42
    Od: lolo <n...@n...com>

    > O kurde, jaki wstyd przed ryskiem;/
    >
    > Wersja poprawione idzie u mnie prawie 50s.
    > Ale w koncu uwierzylem w portege matlaba;)

    i już wiesz za co się płaci ?

    sprawdzony, przetestowany, wiarygodny kod, wyjątki, przypadki
    szczególne, optymalizacje, uniwersalność, modułowość itd.

  • 64. Data: 2010-01-22 09:15:12
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 22 Sty, 10:05, lolo <n...@n...com> wrote:

    > i już wiesz za co się płaci ?
    >
    > sprawdzony, przetestowany, wiarygodny kod, wyjątki, przypadki
    > szczególne, optymalizacje, uniwersalność, modułowość itd.

    Wiemy to od dawna wszyscy. Mnie chodziło o to, że słyszę
    dużo plotek na temat wydajności matlaba.

    Poza tym sprawdzony i przetestowany kod własnego autorstwa
    używa się równie wygodnie jak matlabowego a = b * c.

    A jeszcze inna kwestia: Ktoś zapodał link do turnieju i osiągów
    w wydajności mnożenia macierzy. Wyniki zaprezentowane
    tam, potwierdzają że w tym prostym algorytmie różnica w
    wydajności może wynosić np. 50 razy.

    Pozdrawiam serdecznie

  • 65. Data: 2010-01-22 09:34:29
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    > i już wiesz za co się płaci ?
    >
    > sprawdzony, przetestowany, wiarygodny kod, wyjątki, przypadki
    > szczególne, optymalizacje, uniwersalność, modułowość itd.

    Alez ja jestem wielkim milosnikiem matlaba, czego wyraz dawalem
    takze w tym watku:)

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 66. Data: 2010-01-22 09:45:58
    Od: thrunduil <t...@w...pl>

    On 22 Sty, 10:15, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:

    > Wiemy to od dawna wszyscy. Mnie chodziło o to, że słyszę
    > dużo plotek na temat wydajności matlaba.

    jakich plotek?, ktore operacje w matlabie sa nieefektywne?
    Sa takie ale dotycza przede wszystkim operacji na macierzach rzadkich.

    > A jeszcze inna kwestia: Ktoś zapodał link do turnieju i osiągów
    > w wydajności mnożenia macierzy. Wyniki zaprezentowane
    > tam, potwierdzają że w tym prostym algorytmie różnica w
    > wydajności może wynosić np. 50 razy.

    raczej to, ze wlasnorecznie napisane mnozenie macierzy nawet
    wykorzystujac watki
    sa wielokrotnie wolniejsze od serial version dobrze zoptymalizowanego
    atlasa.
    Atlas do tego nie jest najlepsza implementacja.

  • 67. Data: 2010-01-22 15:20:22
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 22 Sty, 10:45, thrunduil <t...@w...pl> wrote:

    > jakich plotek?, ktore operacje w matlabie sa nieefektywne?
    > Sa takie ale dotycza przede wszystkim operacji na macierzach rzadkich.
    Ja slyszalem plotki na temat nadzwyczajnej wydajnosci matlaba.

> [...]
    > atlasa.
    > Atlas do tego nie jest najlepsza implementacja.

    Nie mam matlaba a nie chce instalować pirata. Gdy znow
    bede mial okazje przysiasc na kompie gdzie jest gcc i matlab
    to zrobie test mnozenia wiekszych macierzy. Wyniki i
    kod zrodlowy podam w nowym watku.

    Pozdrawiam

  • 68. Data: 2010-01-23 09:11:56
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 21 Sty, 09:22, thrunduil <t...@w...pl> wrote:

    > To jest w zasadzie niemozliwe. Kod mnozenia macierzy jest bardzo
    > zlozony. Bez naprawde dobrze stuningowanego memory use, wstaweg
    > asemblerowych
    > i dlugiego testowania parametrow optymalizacyjnych nie ma szans na
    > zblizenie sie do wydajnosci Matlaba. Istnieja szybsze implementacje
    > mnozenia macierzy,
    > np GOTO blas jest ok 10% szybszy, ale i tak to jest w zasadzue
    > technologiczny limit na dzisiaj.
    > Kod Matlabla (tj bibliteka MKL, matlab nie napisal tego kodu sam)
    > jest o rzad wielkosci szybszy od dobrze stuningowanego kodu w C.

    Przy mnozeniu macierzy wierszowej przez prostokatna juz wiem
    na 100% ze matlab nie jest o zaden rzad wielkosci szybszy, tylko
    jest dwa razy wolniejszy od procedury napisanej doslownie na
    kolanie w C++.

    W nowym watku zamiescilem kod mnozenia wiekszych macierzy
    niz wierszowe, zobaczymy jak wypadnie tym razem. Nie mam
    matlaba aby sprawdzic osobiscie, czekam az ktos sprawdzi.

    Pozdrawiam

  • 69. Data: 2010-01-23 09:34:43
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    On 23 Sty, 10:11, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:

    > Przy mnozeniu macierzy wierszowej przez prostokatna juz wiem
    Co to jest macierz wierszowa?

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun

  • 70. Data: 2010-01-23 09:42:06
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 23 Sty, 10:34, Wit Jakuczun <w...@g...com> wrote:

    > Co to jest macierz wierszowa?

    Macierz zawierajaca dokladnie jeden wiersz i dowolna ilosc kolumn.