    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Fri, 28 Oct 2022 03:08:00 -0700 (PDT)
    <tj8epv$3afh$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tj8vg4$21ll8$2@dont-email.me>
    <tjabcs$t53e$2@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjan0p$2drd6$1@dont-email.me>
    <tjb0ft$10mf6$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjb0up$2eot6$1@dont-email.me>
    <tjb1g2$10mnn$2@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjb2ee$2ep64$1@dont-email.me>
    <tjg379$2q700$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjg38l$314k8$2@dont-email.me>
    <tjg3ua$2qa65$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjg46f$314k8$3@dont-email.me>
    <e...@g...com>
    <tjg6o5$31ke4$1@dont-email.me>
    <6...@g...com>
    <tjg8j5$31ke4$2@dont-email.me>
    Subject: Re: mój obfuskator - problem projektowy
    From: Maciek Godek <g...@g...com>

    piątek, 28 października 2022 o 11:49:28 UTC+2 heby napisał(a):

    > Pod jakimi względami zarządzanie pamięcą w PHP jest podobne do C++?

    To zależy jak zarządzasz pamięcią.
    Np jeżeli programujesz w C tylko wywołując malloc i nigdy nie wywołując free,
    to podejrzewam, że taka strategia może być identyczna ze strategią zarządzaniem
    pamięcią we wczesnych wersjach PHP (czyli: cała pamięć jest zwalniana przez
    system operacyjny po zakończeniu procesu).

    Co do współczesnych wersji PHP, to jeżeli np. używasz funkcji shmop_*,
    to zarządzanie taką pamięcią niewiele się różni od tego, co byś pisał w C.

    > Pozwól że ja zacznę: PHP ma prymitywny RAII.
    > Rzecz w tym "podobny". Czy kangur jest podobny do fotela? Tak: oba
    > obiekty składają się z fermionów.
    > Niewątpliwie należy mocno naciągnąć tą "cechę" aby uzasadnić takie
    > twierdzenia.

    Nieprawda.
    Składnia pętli for jest praktycznie identyczna. Podobnie jak pozostałe
    instrukcje sterujące (if, while, switch, do while).
    Nazwy wielu funkcji operujących na stringach są żywcem wzięte
    z biblioteki standardowej języka C.
    W PHP jest nawet funkcja "define", która została tak "zaprojektowana",
    żeby przypominać preprocesor języka C (którego wielu programistów
    używało do definiowania stałych w programie)

    > Jak by to było takie podobieństwo, to bym nie protestował.

    To jest dokładnie takie podobieństwo.
    Jedno i drugie to zabawka, tylko jedna bardziej niebezpieczna.
    Choć nawet i to jest dość pozorne, bo choć mogłoby się wydawać,
    że nikt nie będzie próbował jeździć resorakiem po prawdziwych drogach,
    programiści oczywiście zaczęli to robić, i w efekcie trudno powiedzieć,
    co jest bardziej niebezpieczne.

    > W PHP są tylko "klamry" podobne do C++. Pozostałe cechy są skrajnie
    > różne. Oba imperatywne, ale to akurat 95% języków na rynku ma tą cechę.
    > PHP to zupełnie inny język, ze składnią kradzioną nie tylko z C++ ale
    > również z wysypiska śmieci, chorych urojeń i przypadkowych pomysłów.

    Czyli z dokładnie tych samych źródeł, co C++. Kolejne podobieństwo.

    > Niewątpliwie znajdzie się tam też podobieństwo do JS, Moduli i COBOLa.
    > Wystarczy mieć odpowiednio elastyczną definicję, że jak dodawanie to "+"
    > to już podobne. Z czym nie ma problemu, wszak elastycznośc definicji
    > jest najzwyczajniej opinią.

    Dokładnie.
    Dlatego spieranie się, że coś jest "zupełnie niepodobne do czegoś innego",
    nie ma większego sensu.