    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: mój obfuskator - problem projektowy
    Date: Fri, 28 Oct 2022 12:32:13 +0200
    <tj8epv$3afh$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tj8vg4$21ll8$2@dont-email.me>
    <tjabcs$t53e$2@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjan0p$2drd6$1@dont-email.me>
    <tjb0ft$10mf6$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjb0up$2eot6$1@dont-email.me>
    <tjb1g2$10mnn$2@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjb2ee$2ep64$1@dont-email.me>
    <tjg379$2q700$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjg38l$314k8$2@dont-email.me>
    <tjg3ua$2qa65$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjg46f$314k8$3@dont-email.me>
    <e...@g...com>
    <tjg6o5$31ke4$1@dont-email.me>
    <6...@g...com>
    <tjg8j5$31ke4$2@dont-email.me>
    <9...@g...com>

    On 28/10/2022 12:08, Maciek Godek wrote:
    > To zależy jak zarządzasz pamięcią.

    Oczywiście. Wszak w C++ można używać np. garbage collectorow. Co czyni
    go podobnym do Javy. Prawda?

    W tym tępie dojdziemy za chwilę do wniosku, że wszystkie języki
    programowania są identyczne. W końcu każdy jest turing-complete, wiec
    można emulować w każdym co tylko sobie chcesz.

    > Np jeżeli programujesz w C tylko wywołując malloc i nigdy nie wywołując free,
    > to podejrzewam, że taka strategia może być identyczna ze strategią zarządzaniem
    > pamięcią we wczesnych wersjach PHP (czyli: cała pamięć jest zwalniana przez
    > system operacyjny po zakończeniu procesu).

    Oooo właśnie. Gdyby na przykład do koparki przymocowasz szpadel zamiast
    lemiesza, to taka strategia może być bardzo podobna do Kazika z łopatą.
    Co czyni Kazika i koparkę podobnymi.

    > Co do współczesnych wersji PHP, to jeżeli np. używasz funkcji shmop_*,
    > to zarządzanie taką pamięcią niewiele się różni od tego, co byś pisał w C.

    A używasz i/lub znasz kogoś kto używa? I wiesz, że nie są do tego samego
    co malloc/new?

    > Nieprawda.
    > Składnia pętli for jest praktycznie identyczna.

    Serio? W C++, który ma być ponoć podobny, jest:

    for( auto x : container) [...]

    > Podobnie jak pozostałe
    > instrukcje sterujące (if, while, switch, do while).

    A wies,z że są prawi identyczne równiez w JS, Javie i wielu innych?
    Zaryzykujesz, że Java i C++ to jezyki "podobne" bo mają te same
    instrukcje co prawie każdy jezyki imperatywny?

    W takich oparach absurdu będzie cieżko znaleźc język "niepodobny". No
    chyba, że brainfuck.

    > Nazwy wielu funkcji operujących na stringach są żywcem wzięte
    > z biblioteki standardowej języka C.

    I trylion innych, niepodobnych, do obsługi stringów, z czego te podobne
    do C w zasadzie mogą być używane przez bylekogo - kwestia abi do glibc
    lub nazwania funkcji.

    > W PHP jest nawet funkcja "define", która została tak "zaprojektowana",
    > żeby przypominać preprocesor języka C (którego wielu programistów
    > używało do definiowania stałych w programie)

    Do robienia prymitywnych substytutów. #define w C jest o wiele bardziej
    skomplikowana, co nie jest, zaznaczam, ani trochę zaletą.

    > To jest dokładnie takie podobieństwo.

    Nie, to dwa różne języki o wspólnej inspiracji. *Ważnych* detali je
    różniących jest zdecydowanie za dużo, aby była mowa o tym że są podobne,
    bo "klamry".

    > Czyli z dokładnie tych samych źródeł, co C++. Kolejne podobieństwo.

    "Kolega pisze na komputerze a ja długopisem. Dlatego właśnie można
    powiedzieć, że robimy to bardzo podobnie, bo oboje piszemy".

    Jesteś pewny, że rozumiesz słowo "podobieństwo" tak samo jak reszta
    ludzkości?

    > Dokładnie.
    > Dlatego spieranie się, że coś jest "zupełnie niepodobne do czegoś innego",
    > nie ma większego sensu.

    Nie ma, ale tu usenet a ja ciągle nie wiem gdzie PHP jest podobny do
    C++. Miałem szczerą nadzieję, że w świecie PHP, z którym zerwałem
    kontakt 20 lat temu, coś ciekawego się wydarzyło. A tu dalej "klamry,
    jak w C++". Nawet w dokumentacji takie informacje. Aż strach pomyśleć,
    jak ktoś w to uwierzy, że to "prawie jak w C++".