eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklenaganna praktyka ubezpieczycieli ? złe orzecznictwo sądów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów › Re: naganna praktyka ubezpieczycieli ? złe orzecznictwo sądów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów
    From: "Jasio" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: naganna praktyka ubezpieczycieli ? złe orzecznictwo sądów ? sprawa
    dotyczy wszystkich motocyklistów
    Date: Mon, 6 Jun 2011 08:17:26 +0200

    HK8 <p...@o...pl> napisała rzekomo news:ishpgs$gqs$1@inews.gazeta.pl
    > Spotkałem się z Panem profesorem Stefańskim w piątek, czym uczynił mi
    > wielki zaszczyt. Bardzo sympatyczny człowiek z klasą. Poniżej tekst,
    > który nadesłał mi po spotkaniu:
    [ciach]

> [...]
    > możliwości wykonywania przez nich tych manewrów. Tylko 9 procent
    > ankietowanych uznało, że mają do tego prawo. Spośród 232 ankietowanych
    > na pytanie jak się zachowują widząc motocyklistę jadącego między autami
    > odpowiedziało: robię miejsce, żeby ułatwić mu przejazd -124 (53%),
    > myślę, że daje popis braku kultury, a powinien stać lub jechać jak
    > inni - 47 (20%), robię mu miejsce, żeby nie zarysował mi lakieru i nie
    > zawadził o lusterko - 32 (14%), uważam, że po prostu korzysta ze swoich
    > praw - 21 ( (9%), włączam spryskiwacz - 4 (2%), zajeżdżam mu drogę - 4

    Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych dróg i powyższe badania mają
    z tą sprawą wspólnego tyle co nic.

    Za to pierwsze słowa z akapitu, który zostawiłem - mówią wiele o podejściu
    Twojego rozmówcy do motocykli.
    Nie znalazł powodów by patrzeć pobłażliwie.

    Podsumuję - jeśli chcesz, żeby ktoś Ci pomógł, to on ma Ci pomóc a nie dawać
    argumenty dla przeciwnika.
    Szukaj fachowca, który znajdzie powody by patrzeć pobłażliwie. I przestań
    nam, motocyklistom, robić koło pióra takimi artykułami jak w GP:

    "Ustawa wskazuje, że wspomniany bezpieczny odstęp powinien wynosić jeden
    metr przy wyprzedzaniu roweru, wózka rowerowego, motoroweru, motocykla lub
    kolumny pieszych.

    Profesor Ryszard Stefański wskazuje, że ten wymóg nie mówi jednak o
    sytuacji, gdy wyprzedzającym jest kierujący pojazdem jednośladowym.

    - Ten bezpieczny odstęp za każdym razem powinien oscylować w granicach tego
    parametru, bowiem w dostatecznym stopniu chroni kierującego motocyklem przed
    negatywnym oddziaływaniem pojazdu wyprzedzanego - mówi Ryszard Stefański."

    Prof.Stefański mówi, że wymóg nie dotyczy, ale twierdzi, że powinien. No,
    nie patrzy pobłażliwie, to na pewno.

    --
    Jasio
    złom złom