-
X-Received: by 2002:a17:90a:1109:b0:280:37ee:d2ab with SMTP id
d9-20020a17090a110900b0028037eed2abmr2728800pja.1.1701140115677; Mon, 27
Nov 2023 18:55:15 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a17:90a:1109:b0:280:37ee:d2ab with SMTP id
d9-20020a17090a110900b0028037eed2abmr2728800pja.1.1701140115677; Mon, 27
Nov 2023 18:55:15 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!paganini.bofh.team!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!p
roxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!news-out.google.com!nntp
.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Mon, 27 Nov 2023 18:55:15 -0800 (PST)
In-Reply-To: <QUQ8N.6906$vz%.2337@fx12.ams1>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com;
posting-host=2604:3d09:a582:8300:0:0:0:4c98;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 2604:3d09:a582:8300:0:0:0:4c98
References: <OWd6N.3957$WH47.885@fx08.ams1>
<9...@g...com>
<o8Z6N.3977$WH47.203@fx08.ams1>
<e...@g...com>
<q7S7N.1308$hCA.1037@fx15.ams1>
<a...@g...com>
<QUQ8N.6906$vz%.2337@fx12.ams1>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <9...@g...com>
Subject: Re: nieco inny Wankel
From: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>
Injection-Date: Tue, 28 Nov 2023 02:55:16 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:49252
[ ukryj nagłówki ]On Sunday, November 26, 2023 at 5:54:27 p.m. UTC-6, Marcin Debowski wrote:
> On 2023-11-25, ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:
> > On Thursday, November 23, 2023 at 6:29:13 p.m. UTC-6, Marcin Debowski wrote:
> >> > A IMHO spalinowce beda potrzebne i uzyteczne nawet jak elektryki beda
> >> > tanie jak barszcz.
> >> Spalinowce same w sobie nie są złe. Spliny (określone) są złe, więc
> >> kwestia paliwa. Cos ten wodór kuleje od lat.
> >>
> >>
> > Bo wodor to durna idea. Podobnie jak LPG.
> Dlaczego durna?
Zle sie skladuje, suche i silnik zaciera jak zle zrobiony.
Benzyna znosna, dizel najlepszy.
> > Spaliny nie sa zle. Sa tak samo zle jak wyrzucone baterie albo inne
> > odpady poenergetyczne.
> Spalin jakby więcej i bardziej rozproszone. Nad szeroko rozumianym
> recyklingiem akumulatorów pracuje obecnie sporo osób. Co z tego wyjdzie,
> dopiero się okaże.
>
Spaliny sie recyrkuluja. Jak sie dizel robi z rzepaku to wszystko sie wyrowna i po
sezonie wychodzi na zero.
Paliwa plynne sa geste energetycznie, w wielu przypadkach cieplo nie jest odpadem.
Skladuja sie wysmienicie. Po roku nie traca nawet procenta energii.
Maja pozyteczna wlasciwosc samo moderacji przy spalaniu (zwlaszcza dizel) - pare
typow baterii tez to potrafi ale dzieki temu sie wolniej laduja co jest wada.
Paliwa plynne sie bajecznie latwo transportuje i laduje do baku. Sprawnosc
przenoszenia paliw plynnych jest wyzsza (nieduzo) od przenoszenia elektrycznosci.
Transport 40ton paliwa na odleglosc 100km pochlania jakies 30-50 litrow tegoz paliwa.
I tak dalej...
Co do baterii to jak juz beda to pogadamy. Narazie nie sa. Ale ja w temacie zalet
paliw plynnych i wad wodoru.
Wodór nie ma prawie zadnych zalet dizla a mase wad. Gestosc energii taka se, ucieka
doslownie w oczach. Wybuchowy, latwo palny, pali sie na sucho albo wrecz na mokro.
Pamietaj, dla metalowych elementow tlusto - dobrze, sucho - zle, mokro - przejebane.
Jedyny pozytek jaki widze to to ze mozna go robic za pomoca fotowoltaiki i czasem za
pomoca wysokich temperatur i transportowac jako tako.
No i moze drugi - jak sie spala to grzeje.
Juz chyba lepiej ogniwa paliwowe ale tu chyba lepiej etanol.
Dlugo by pisac.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=