  • 1. Data: 2013-05-04 15:12:36
    Temat: nju mobile - migrujesz na własne ryzyko
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    Kto by chciał szybko przemigrować z oferty Orange na kartę do nju mobile
    SMS-em o treści nju na numer 601, a ma telefon z simlockiem Orange, może
    doświadczyć przykrych niespodzianek.

    1. Karta SIM po migracji może nie działać w telefonie z simlockiem
    Orange. Przemigrowałem numer z oferty Orange Free na kartę do nju moblie
    na kartę SMS-em. Operacja odbywała się w telefonie bez simlocka i zajęła
    kilka minut. Żadnych problemów. Niespodzianka przytrafiła się gdy
    spróbowałem przełożyć kartę do telefonu Samsung GT-S5230 (Avila) z
    simlockiem Orange. Po włączeniu aparatu zostałem przywitany komunikatem
    o kod karty SIM (tak reaguje ten telefon na kartę SIM niezgodną z
    simlockiem). Pani w Biurze Obsługi Klienta nie potrafiła mi wyjaśnić,
    dlaczego karta nie działa. Zgodnie z regulaminem karty nju mobile
    powinny działać w telefonach z simlockiem CenterNet, a Orange należy do
    CenterNet. Próbowała mi wmówić, że telefon musi posiadać jakąś
    indywidualną blokadę. Nieprawda. Jedyną blokadą był simlock Orange.
    Telefon działał z każdą kartą Orange, a po zdjęciu simlocka zadziałał z
    kartą przeniesioną do nju mobile.

    2. Migracja SMS-em do nju mobile na telefonie z simlockiem Orange może
    się skończyć trwałym uszkodzeniem karty SIM i utratą numeru. Tak się
    zdarzyło, gdy próbowałem przemigrować numer z oferty Orange POP do nju
    mobile na wspomnianym wyżej Samsungu (przed zdjęciem simlocka).
    Komunikat SMS-em o przyjęciu zlecenia do realizacji był ostatnim w
    "życiu" karty SIM. Następnie telefon zgubił zasięg w Orange i nie
    zgłosił się w nju mobile. Tak trwa już prawie cztery dni. Jakikolwiek
    telefon z włożoną tą kartą nie znajduje sieci. Pani w BOK reklamację
    przyjęła, zlecenie założyła, telefon kontaktowy zapisała. I nic. Cisza.

    Nie chcę generalizować, może z moim Samsungiem to jakiś szczególny
    przypadek, a żadnych szczegółowych badań prowadzić nie zamierzam.

    Jednak ostrzegam zainteresowanych: SMS-em do nju mobile migrujesz na
    własne ryzyko.

  • 2. Data: 2013-05-04 15:21:43
    Temat: Re: nju mobile - migrujesz na własne ryzyko
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Sat, 04 May 2013 15:12:36 +0200, mirekc <m...@i...pl> wrote:

    >1. Karta SIM po migracji może nie działać w telefonie z simlockiem
    >Orange.

    Wziąłeś dzisiaj leki??

    > Zgodnie z regulaminem karty nju mobile
    >powinny działać w telefonach z simlockiem CenterNet, a Orange należy do
    >CenterNet.

    Coś ci się pomyliło bo Orange/nju to Centertel, Centernet to co
    innego.
> [...]
    >przypadek, a żadnych szczegółowych badań prowadzić nie zamierzam.
    >
    >Jednak ostrzegam zainteresowanych: SMS-em do nju mobile migrujesz na

    Radzę skontaktować się ze swoim lekarzem od głowy

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2013-05-04 16:21:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-04 15:21, dizel pisze:

    > Wziąłeś dzisiaj leki??

    > Coś ci się pomyliło bo Orange/nju to Centertel, Centernet to co
    > innego.

    > Radzę skontaktować się ze swoim lekarzem od głowy

    Czyżby ten post to sławna "odpowiedź PTC na NJU" która się miała
    pojawić "po weekendzie" 27-28 kwietnia? :)
    http://www.telepolis.pl/wiadomosci/ptc-dolaczy-do-wo
    jny-z-nju,2,3,28056.html

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2013-05-04 17:25:25
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    >2. Migracja SMS-em do nju mobile na telefonie z simlockiem Orange może
    >się skończyć trwałym uszkodzeniem karty SIM i utratą numeru. Tak się

    wymien karte w orange bo pewnie sie uszkodzila i tyle...
    karta sim a nr tel to 2 oddzielne sprawy - numeru nie stracisz, bez
    przesady z czarnymi wizjami

  • 5. Data: 2013-05-04 18:07:56
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "mirekc" napisał:

    > Jednak ostrzegam zainteresowanych:
    > SMS-em do nju mobile migrujesz na własne ryzyko.

    Ująłbym to raczej tak:
    Telefon w Orange bierzesz na własne ryzyko ;->

    JoteR

  • 6. Data: 2013-05-04 18:20:34
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    > Wziąłeś dzisiaj leki??

    A istnieją leki na chamstwo? Jeśli tak, Twój lekarz powinien Ci je jak
    najprędzej zaordynować.

    > Coś ci się pomyliło bo Orange/nju to Centertel, Centernet to co
    > innego.

    Rzeczywiście. Pomyliłem Centertel z Centernetem. Wystarczyło sprostować
    i można to było zrobić w sposób kulturalny.

    Radzę nauczyć się kultury.

  • 7. Data: 2013-05-04 18:34:51
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 2013-05-04 17:25, sunwick pisze:

    > wymien karte w orange bo pewnie sie uszkodzila i tyle...

    Jestem przekonany, że karta uszkodziła się podczas migracji do nju
    mobile i w wyniku tego procesu. Takie "niespodzianki" zdarzać się nie
    powinny. Sama z siebie nie uszkodziła się akurat w takim momencie, po
    kilku latach używania. Nie wierzę w tego rodzaju przypadki.

    > karta sim a nr tel to 2 oddzielne sprawy - numeru nie stracisz, bez
    > przesady z czarnymi wizjami

    Ale karta i numer niepoprawnie zmigrowany do innego (?) operatora, to
    już nie muszą być oddzielne sprawy (w sensie załatwiania formalności,
    niekoniecznie w sensie technicznym). Według informacji od pani z BOK-u
    salony Orange nie obsługują nju mobile (chociaż pytałem akurat o
    rejestrację numeru, a nie o wymianę karty, może to jest co innego).

    BTW: Nie uważasz, że taką informację powinienem otrzymać z BOK-u?

  • 8. Data: 2013-05-04 18:59:34
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 04 May 2013 18:34:51 +0200, mirekc napisał(a):

    > BTW: Nie uważasz, że taką informację powinienem otrzymać z BOK-u?

    Jeżeli w BOK swój problem przedstawiałeś równie rzeczowo jak tutaj, to
    tylko BOK firmy Wróżki Sp. z o.o. mógłby sobie poradzić

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 9. Data: 2013-05-04 19:31:40
    Od: "Maciek" <"@....>

    Użytkownik "mirekc" <m...@i...pl> napisał

    > Nie chcę generalizować, może z moim Samsungiem to jakiś szczególny
    > przypadek, a żadnych szczegółowych badań prowadzić nie zamierzam.

    Uczono mnie i na własnej skórze doświadczałem, że w łączności jest wszystko
    możliwe. Ale stawało się to prawdą, dopiero po przeprowadzeniu
    "szczegółowych badań"...

    M.

  • 10. Data: 2013-05-04 19:32:04
    Temat: Re: Re: nju mobile - migrujesz na własne ryzyko
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

> [...]
    >salony Orange nie obsługują nju mobile (chociaż pytałem akurat o
    >rejestrację numeru, a nie o wymianę karty, może to jest co innego).

    po 1wsze to nie taki inny operator, inna marka tylko... sami ze soba
    musza sie dogadac, a nawet gdyby to byli inni operatorzy to tez nie
    moga cie zostawic z reka w nocniku!
    jesli numer przeniesli to sprawa nowego opa, jesli nie zdazyli to wina
    starego...

    jezeli faktycznie bedziesz mial wielki problem z nimi to zglaszaj
    sprawe do uokik i oni ci pomoga!

    Zapewne jestes wielkim pechowcem, ale czasem i tak bywa.

    p.s. Ja 2 miesiace walczylem niegdys z playem bo nie umieli mnie
    przeniesc z karty na abonament :) dopiero jak ich postraszylem
    uokik'iem to jakims cudem sie sprawą zajęli.