-
Data: 2010-03-27 23:53:12
Temat: Re: nowe crashtesty
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]xs pisze:
> Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):
>
>> Ale czego się spodziewać jak w tym aucie można zejść z wagą do 600kg
>> wychodzi wtedy 200KM/t.
>
> Taaa, 600 kg i co jeszcze ;)
Nie jest to wcale wielki wyczyn.
> Nie wyobrazam sobie jak chcesz urwac w tym
> kartonie 200kg czyli 25% masy calkowitej. Tylnia kanapa i siedzisko to raptem
> 4kg z groszem, boczki, pasy seryjne itp to tylko 5kg, seryjne siedzenia sa
> dosyc lekkie wiec tutaj tez nie urwiesz za duzo.
Jeżeli buda waży powiedzmy 400kg i zbudowana jest z blachy 0.8mm, to
jeżeli zdejmiesz z niej przeciętnie 0.2mm, to już jesteś 100kg do przodu.
Oczywiście do tego w zasadzie trzeba już doliczyć masę klatki
bezpieczeństwa - od około 20kg za Cro-Mo.
Do tego usunięcie wszelkich wypełnień, zabezpieczeń antykorozyjnych,
wielowarstwowego lakieru itp. to wszystko również sporo waży.
Można usunąć wiele ciężkich elementów i zastąpić elementami z tworzyw -
maska, tylne drzwi, nawet drzwi boczne (a ciężkie są), błotniki.
Do tego układ wydechowy z którego jest sporo kg do zdjęcia.
Trochę można odchudzić też silnik.
Jest też kupa wyposażenia które w sumie też będzie swoje ważyć - zamki,
oświetlenie, część uszczelek, skracanie wiązek elektrycznych itp.
Wiele elementów można zastąpić lżejszymi - z tych ciężkich np.
akumulator, alternator, rozrusznik, chłodnica, wentylator, elementy
hamulców, koła.
Często tania chińszczyzna bywa znacznie lżejsza od oryginałów, bo
materiały drogie. Np. do mojego Cinquecento dwa chińskie reflektory ważą
tyle co jeden oryginalny.
Szyby z plexi to nie jest chyba najlepszy, ani najlżejszy pomysł -
stosuje się raczej poliwęglan.
Pozostaje kwestia legalności takich przeróbek - głównie zgodności z
regulaminami różnych dyscyplin motorsportu, ale piszę o tym co można i
co się robi. W jednych dyscyplinach wolno więcej, w innych mniej,
pytanie jeszcze co w jakich się sprawdza.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.10 03:25 Chevy
- 28.03.10 10:53 J.F.
- 28.03.10 16:45 jerzu
- 29.03.10 00:01 to
- 31.03.10 18:10 Sebastian Kaliszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
- Shrek, wzrośnie cena prądu :-)
- Renault Symbioz
- OZE dały Polsce więcej prądu niż elektrownie węglowe
- Kto potrafi sprawdzić aku BMW 48V 10Ah Li-Ion do mini hybrydy, czy sprawny ?
- Wakacyjna promocja dla użytkowników samochodów ...
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
Najnowsze wątki
- 2025-07-13 Fałszywe alerty
- 2025-07-12 dlaczego gadacie z tym debilem
- 2025-07-13 Unia Europejska przygotowuje nowy podatek
- 2025-07-13 Unia Europejska przygotowuje nowy podatek
- 2025-07-12 Warszawa => PC Hardware Expert / Specjalista PC <=
- 2025-07-12 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-07-12 Warszawa => Administrator IT <=
- 2025-07-12 Warszawa => IT Administrator <=
- 2025-07-12 Warszawa => Asystent/tka ds. Administracji <=
- 2025-07-12 Warszawa => Specjalista/stka ds. Organizacji <=
- 2025-07-12 Warszawa => MENA New Business Manager <=
- 2025-07-12 Gdynia => Controlling systems Consultant <=
- 2025-07-12 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-07-12 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D
- 2025-07-12 Warszawa => Dyrektor IT <=