  • Data: 2010-05-28 07:23:28
    Temat: Re: objawy konca zycia silnika
    Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "x" <...@x...pl> napisał w wiadomości
    news:htmo6h$68k$1@inews.gazeta.pl...
    > Mam pytanie czysto teoretyczne do osob o nieco wiekszej wiedzy od mojej:
    >
    > Jak objawia sie praca samochody w koncowej fazie zywotnosci silnika, tuz
    > przed jego remontem generalnym?

    Większość objawów opisali moi przedmówcy.
    Zużycie można umownie podzielić na zużycie w zakresie
    tłok/cylinder, korbowód/wał korbowy, uklad zasilania (zawory).

    Najczesciej zużyciu ulega tłok/cylinder (owalizacja cylindra) rosną luzy na
    zamkach pierścieni i mamy objawy
    "brania" oleju (dymienie), gordzej kompresji (wzrost spalania (mniejsza
    moc), trudniejszy rozruch,
    Nadmierne luzy na panewkach korbowych powodują stukanie silnika zaraz po
    uruchomieniu.

    Zużycie silnika w zasadzie nie ma wpływu na uszczelkę podgłowicową, może ona
    "pójść" niezależnie od zużycia.

    Sprawdź ciśnienie sprężania w cylindrach, to bardzo miarodajny
    sposób określenia zużycia silnika. I sprawdź jak wygląda tzw. odma czyli
    odpowietrzanie skrzyni korbowej. Gdy będzie tam "masło" (skrzepły,
    przepalony olej) to oznacza że są duże przedmuchy spalin przez pierścienie i
    jest to
    wskazanie do wykonania szlifu oraz założenia nadwymiarowego tloka i
    pierścieni.

    T.