    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: odplatnosc za kanaly
    Date: Wed, 08 Feb 2012 23:57:40 +0100
    From: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 06-02-2012 o 15:21:15 Robert_J <d...@g...pl> napisał(a):

    > Dlatego że zarządzanie takim bajzlem też kosztuje, co zapewne by się

    Na szczęście wynaleziono komputery i nie trzeba już zaznaczać każdego
    kanału ołówkiem :-)
    Zresztą teraz też jest to dość skomplikowane - pakiety, opcje dodatkowe,
    czasem w zestawie mające inną cenę niż osobno, czasem żeby zamówić jakiś
    pakiet trzeba zamówić też inny pakiet...

    > przełożyło na podniesienie ceny poszczególnych kanałów i w sumie by
    > wyszło niewiele taniej za dużo mniej :-))).

    Pewnie za dużo mniej by nie było dużo taniej bo operator chce po prostu
    jak najwięcej zarobić. Teraz też pełna oferta nie kosztuje 2 razy więcej
    niż połowa oferty.

    > Siłą rzeczy niektóre kanały by upadły

    I to by była największa korzyść! Producenci kanałów i operatorzy platform
    musieliby się starać o wartościowe treści. Nie dodawali by kanałów tylko
    po to żeby się pochwalić ilością.
    Pieniądze trafiałyby do nadawców wybranych przez abonentów a nie przez
    menedżerów od oferty. Teraz jak wybiorę jakiś pakiet to moje pieniądze
    trafiają do nadawców wszystkich programów z tego pakietu i nawet nikt nie
    wie które programy mnie interesują. Pomiary oglądalności nie oddają
    rzeczywistego zainteresowania kanałem, bo mogę jakiś kanał włączać rzadko
    albo prawie wcale ale bym go kupił dla 5 minut tygodniowo albo po prostu
    po to by go mieć. A gdybym sobie wybierał sam kanały to by wszystko było
    jasne.

    > i te co by zostały musiałyby więcej płacić za dosył, co by

    Ponieważ?
    Jeśli już, to mniej z powodu zmniejszenia popytu na miejsce na satelicie.

    > 1 zł? Chyba nie zdajesz sobie sprawy ile jeden kanał kosztuje
    > bezpośrednio u nadawcy :-).

    No ja szczerze mówiąc nie mam pojęcia ale podejrzewam, że rozpiętość jest
    spora - od dużo poniżej złotówki do dużo powyżej.

    Na pewno część kanałów by kosztowała grosze a część może i parenaście
    złotych. Na pewno im więcej kanałów by się kupowało tym by wychodziło
    taniej za sztukę. Ile konkretnie - wolny rynek by ustalił. I co ważne -
    nadawcy mogliby konkurować ze sobą (ceną i zawartością) bezpośrednio o
    klienta a nie o menedżerów platform.

    Czy tak będzie? IMO zdecydowanie tak. Platformy same z siebie tego nie
    wprowadzą, zwłaszcza że właśnie się zmniejsza konkurencja wśród platform,
    ale gdy poczują zagrożenie ze strony rozwijającego VOD w Internecie, nie
    będą miały wyjścia.

    --
    SW3
    ----