-
Data: 2011-08-30 14:25:48
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-08-30 11:10, Vlad The Ripper pisze:
> Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodziło mi o to, że mając np. max momentu na 2500
obrotów, możemy mieć 90% momentu maksymalnego na 1800 obrotów. I warto trzymać obroty
w tym niższym zakresie, ale już w pobliżu maksymalnego momentu.
Wyjaśnijmy jedną rzec apropos "trzymania obrotów".
Sprawność silnika zależy od obrotów i stopnia napełnienia (otwarcia przepustnicy).
Przy czym w szerokim zakresie obrotów, zależność sprawności od obrotów jest dość
płaska,
natomiast od napełnienia - silna.
Gdy przyspieszamy z gazem w podłodze, najwyższą sprawność faktycznie uzyskamy
gdzieś w okolicy maksimum momentu (choć to jest dość płaski szczyt).
Zupełnie inaczej sprawa wygląda przy utrzymywaniu stałej prędkości.
Stała prędkość -> stała moc, a moc = moment * obroty.
Jeśli do utrzymania tej prędkości można użyć równie dobrze:
a) obrotów X i momentu Y (niższy bieg, mały stopień otwarcia przepustnicy)
b) obroty= X/2 oraz moment Y*2 (wyższy bieg, większe otwarcie przepustnicy)
to nawet jeśli X to są te "obroty max. momentu", to w większości przypadków
ekonomiczniejszy będzie wariant b, ponieważ sprawnośc trochę spada ze względu
na obroty, ale jednocześnie znacznie wzrośnie ze względu na wyższe napełnianie.
A tak w ogóle to trzeba wziąć poziomicowy wykres sprawności danego silnika
w funkcji obrotów i obciążenia, nanieść na niego krzywe stałej mocy, i wszystko
to widać jak na dłoni :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.08.11 14:49 Mirek Ptak
- 30.08.11 15:29 to
- 30.08.11 15:32 Przemysław Czaja
- 30.08.11 15:33 Michał Baszyński
- 30.08.11 15:41 Przemysław Czaja
- 30.08.11 15:59 DoQ
- 30.08.11 16:28 SW3
- 30.08.11 16:59 Kuba \(aka cita\)
- 30.08.11 17:59 Shrek
- 30.08.11 17:59 aro333
- 30.08.11 18:06 megrims
- 30.08.11 18:12 scobowski
- 30.08.11 18:15 scobowski
- 30.08.11 18:42 Kuba \(aka cita\)
- 30.08.11 20:01 Michał Baszyński
Najnowsze wątki z tej grupy
- #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
- Większy zasięg w elektrykach nikomu nie jest potrzebny
- Więcej miejsca na buspasach :-)
- kable zawieraja skrobie?
- Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- OBD2 napięcie akumulatora
- Zasieg elektrykow
- Gwarancja na używane AUTO. Czy dziś WARTO?
- Komitet kolejkowy :-)
- #Motodziennik Używane - OGROMNE PRZEBIEGI - najlepsze silniki diesla i benzynowe ostatnio
- Dlaczego Heweliusz zatonął? Kulisy tragedii I Heweliusz. Prawdziwa historia #1
- Masz 20 sekund na poddanie się :)
- automat czy manual
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- brylant
Najnowsze wątki
- 2025-11-13 SO postępowanie cywilne rejestrowe
- 2025-11-13 miesiąc z 5G i wifi calling
- 2025-11-13 Warszawa => APM/Observability Engineer (Presales Engineer) <=
- 2025-11-12 Strefa Schengen
- 2025-11-12 #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
- 2025-11-12 Aparatu szukam
- 2025-11-12 Azylant na Węgrzech donosi prokuraturze na ministra sprawiedliwości/prokuratora generalnego
- 2025-11-12 Wrocław => Specjalista ds. Marketingu Online (PPC) <=
- 2025-11-12 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-11-12 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-11-12 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-11-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-11-12 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-11-12 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-11-12 Warszawa => Engineering Manager <=




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei