-
Data: 2010-12-31 09:22:10
Temat: Re: opony
Od: " e^x/dx" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Wynika stąd, że nie masz doświadczenia z oponami wielosezonowymi
a twój wkład do dyskusji jest teoretyzowaniem i gdybaniem
z niewiadomych powodów. Po co w ogóle wysilasz się w wątku, który
ciebie nie dotyczy? Chcesz się dowiedzieć jak jest naprawdę to kup
w ramach eksperymentu różne typy opon i sam przetestuj. Wtedy
twoje wywody będą miały jakiś sens. Ja tak zrobiłem i na podstawie
swoich doswiadczeń mam wyrobioną opinię. Zachowanie testowałem
na różnych oponach, ale od kilku lat używam głównie GY w prywatnych
autach i Vredestein oraz Pirelli w służbowych. Ostatnie auto dostałem
z GY Excellence i UG7 i po zamianie na 4Seasons nie zauważyłem różnicy
w hamowaniu na suchym a na lodzie (zmarznięta "skorupa" lodowo-sniegowa)
4S zachowują się moim zdaniem lepiej. Żona od paru lat używa na zmianę
GY HG i GY UG. Po ok. trzech latach straciły swoje właściwości pomimo
minimalnego zużycia - stały się twarde i "śliskie". Nie zachowują się
tak dobrze jak nowe a wyraźnie gorzej się na nich jeździ i hamuje.
Podobnie zachowują się Pirelli, Maloya, Dębice i inne. Ciekawe, Vredestein'y
chyba tego efektu nie miały, ale mogę się mylić (używałem ich tylko
w CH a tam są specyficzne warunki do jeżdżenia). Kiedyś także nie
docierało do mnie, że są dobre opony całoroczne. Swajcarscy koledzy
skutecznie mi to udowodnili. Oczywiście zgadzam się, że w przypadkach
specyficznych (auta sportowe, wyczynowe, określone warunki drogowe:
serpentyny, strome podjazdy, brak odśnieżania, teren) opony sezonowe
będą miały przewagę i jest wtedy sens ich stosowania. Zalezy to także
w dużej mierze od auta i kierowcy. Czasami kompromisowe rozwiazązania
okazują się najlepsze. Aha, pytałem się innych użytkowników GY 4S
czy zauważyli zmianę właściwości po kilku latach używania (ale nie
"zużywania" :-). Twierdzą, że nic się nie dzieje.
Pozdrawiam,
e^x/dx
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 31.12.10 09:35 RoMan Mandziejewicz
- 31.12.10 10:35 e^x/dx
- 31.12.10 11:13 Inead
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=