  • 1. Data: 2002-08-21 02:26:54
    Temat: oszustwo (?!?!)
    Od: "Tomek" <x...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Mieszkam w Lodzi i ostatnio slyszalem informacje, ze dostawcy internetu przez
    kablowke (konkretnie chodzi o firme Toya) praktykuja pewne zachowanie
    polegajace na ograniczaniu transferu z programow p2p (np. Kazaa,
    Audiogalaxy), podobno ze wzgledu na dobro innych uzytkownikow. Robia to
    potajemnie i chyba bezczelnie, bowiem nic o tym w umowie nie ma. Chcialbym
    sie dowiedziec czy w innych sieciach kablowych tez takie praktyki sa
    powszechne? Wydaje mi sie to bzdura i zaklamaniem, w taki sposob traktowac
    klientow. Nie wiem tez do jakiej predkosci sa redukowane takie transfery.

    Sam od chyba dwoch lat korzystam z SDI i musze powiedziec, ze ogolnie jestem
    zadowolony, przede wszystkim ze wzgledu na to, ze jest to dosc niezawodne i
    nie zdazyly mi sie jeszcze problemy z laczeniem. Chcialem sie zapytac czy w
    SDI (tpsa) tez jes praktykowany taki sposob ograniczania transferow ???
    Troche mnie to zaniepokoilo, bo w Kazaa sciagam od zawsze z predkoscia nie
    przekraczajaca 12 kb/s, ale nie wiem, moze to wina tego od kogo sciagam, bo
    ludzie ode mnie sciagaja czasem z 20, 30 kb/s.
    Bede wdzieczny za wszelkie informacje i wyjasnienia.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2002-08-21 07:15:16
    Temat: Re: oszustwo (?!?!)
    Od: "Marcin 'Igor' Wieczorek" <i...@g...pl>

    On Wed, 21 Aug 2002 02:26:54 +0000 (UTC),
    Tomek <x...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > polegajace na ograniczaniu transferu z programow p2p (np. Kazaa,
    > Audiogalaxy), podobno ze wzgledu na dobro innych uzytkownikow.

    Normalne i jak najbardziej słuszne - tylko jeśli już to ograniczają
    w ogóle transfery a nie tylko dla programów p2p ;) - a słuszne dlatego,
    że jeśli ktoś zacznie szaleć np. z KaZaA to jest w stanie tak obciążyć
    łącze, że nikt inny nie może już z niego skorzystać - trzeba pamiętać,
    że zazwyczaj się jest tylko współużytkownikiem sieci. Miałem taką
    sytuację u siebie - ktoś ściągał filmy - łącze było tak obciążone, że
    czasy odpowiedzi na pingi przekraczały sekundę (dla porównania -
    normalnie nie było to więcej niż 20ms) - na szczęście szybko się to
    skończyło.

> [...]
    > ludzie ode mnie sciagaja czasem z 20, 30 kb/s.
    > Bede wdzieczny za wszelkie informacje i wyjasnienia.

    Zaraz, zaraz... na SDI? ZCTW SDI ma nominalną przepustowość 112kbit/s co
    daje realne transfery rzędu 10 KB/s. Jeśli jakiś program pokazuje CI
    wartości większe to pokazuje bzdury raczej.

    Marcin 'Igor' Wieczorek
    i...@g...pl

  • 3. Data: 2002-08-21 07:39:31
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

> [...]
    > klientow. Nie wiem tez do jakiej predkosci sa redukowane takie transfery.

    jezeli nie ma w umowie zadnej wzmianki, chocby takiej ze uzytkownicy maja
    obowiazek nie uruchamiania aplikacji utrudniajacych prace innym (bardzo
    fajne ogolnie okreslenie :)
    to mozna sie czepiac

    ale jezeli istnieje jakis zapis pod ktory mozna podpiac kazee i inne
    gowniane p2p a do tego lacze kosztuje 50zl/mc to maja do tego pelne prawo
    Niestety niektorym w tym kraju demokracja nie wyszla na dobre.
    Wystarczy ze cos padnie to juz po minucie zdazaja sie telefeony w stylu
    "place 50zl to chyba mo dzialac nieeeee ?" - dodam ze awarie sa rzadko.
    A jak ktos sie nabawi wirusa lub innych gownianych sex dialerow to tez
    potrafi dzwonic z pretensjami, a niedziela , godzina 22 to tez swietna pora
    :) albo SMS o 2giej w nocy :)

    ech... apelowal bym do wszystkich takich nerwusow o troche pokory...

    Marcin

  • 4. Data: 2002-08-21 08:37:12
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>

    Tomek <x...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Witam,
    >
    > Chcialbym sie dowiedziec czy w innych sieciach kablowych tez takie
    > praktyki sa powszechne?

    Tak. I zresztą bardzo dobrze.

    > Robia to potajemnie i chyba bezczelnie, bowiem nic o tym w umowie
    > nie ma.

    Na dobrą sprawę powinieneś mieć w umowie wyliczone usługi,
    do których masz gwarantowany dostęp: e-mail, www, ftp, news,
    irc, itd. i na jakim poziomie minimalnego transferu.
    Czy na tej liście jest Kazaa?

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2002-08-21 08:37:17
    Od: "Leszek Zur" <l...@r...com.pl>

> [...]
    > klientow. Nie wiem tez do jakiej predkosci sa redukowane takie transfery.

    Wszystko zalezy od tresci umowy

> [...]
    bo
    > ludzie ode mnie sciagaja czasem z 20, 30 kb/s.

    Tez korzystam z SDI i tez jestem zadowolony.
    Tylko, ze Ty pewnie korzystasz sam z tego SDI lub Twoi uzytkownicy nie
    uzywaja Kazaa
    Gdyby bylo inaczej to bys zmienil zdanie.
    Kiedy u mnie user zapusci Kazaa to bez CBQ nie mozna paktycznie pracowac.
    Ja bym sie cieszyl gdyby TPSA dala mi mozliwosc regulacji pasma (CBQ, QOS)
    po swojej stronie.
    Bo to by dzialalo znacznie lepiej niz gdy ja ustawie CBQ u siebie.
    I wiem, ze jest taka mozliwosc u mnie (mam CX-a a nie HIS-a)
    Ale niestety TPSA nie chce.
    Co to w koncu ich obchodzi - niestety

    Pozdrawiam - Leszek Zur

  • 6. Data: 2002-08-21 09:40:44
    Od: "tm" <t...@p...fm>

    "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl> wrote in message

    > Na dobrą sprawę powinieneś mieć w umowie wyliczone usługi,
    > do których masz gwarantowany dostęp: e-mail, www, ftp, news,
    > irc, itd. i na jakim poziomie minimalnego transferu.
    > Czy na tej liście jest Kazaa?

    Rownie dobrze powinienem miec wypisane pozwolenie na korzystanie z
    IExplorera, Opery, CuteFTP czy innych. Ja kupuje lacze o okreslonej
    przepustowosci. Wiem, ze nie mam gwarancji maksymalnego transferu, ale moge
    sie zgodzic, ze warunkuje go aktualny stan sieci, a nie "widzimisie" ISP,
    ktory z zalozenia obcial mi pasmo.
    Na szczescie TPSA takich praktyk nie stosuje (chyba "lekko" smieszne byloby,
    gdybym kupil lacze np. 1 Mb/s, a w umowie bylby zapis, ze predkosc w
    przypadku uzywania programu X bedzie ograniczana do 20 KB/s - kto normalny
    skorzystalby z takiej oferty? :)

    tom

  • 7. Data: 2002-08-21 09:43:11
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    tm <t...@p...fm> wrote:

    > przepustowosci. Wiem, ze nie mam gwarancji maksymalnego transferu, ale moge
    > sie zgodzic, ze warunkuje go aktualny stan sieci, a nie "widzimisie" ISP,
    > ktory z zalozenia obcial mi pasmo.

    O to to. ISP dba o aktualny stan sieci. Właśnie w ten sposób.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 8. Data: 2002-08-21 10:20:01
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <ajvn3b$ati$1@news2.tpi.pl> tm napisał(a):

> [...]
    > sie zgodzic, ze warunkuje go aktualny stan sieci, a nie "widzimisie" ISP,

    Problemem jest to, że w różnych osiedlówkach i kablówkach na ogół providerzy nie
    potrafią obciąć pasma dla konkretnych końcówek. To znaczy niby masz łącze 256 Kbps (w
    umowie), w rzeczywistości jesteś podpięty razem z 40 osobami do 2 Mbps i możesz
    wysycić sporo z tych 2 Mbps samodzielnie, bo nikt nie obcina Ci tak naprawdę pasma do
    tych 256 Kbps, bo w 3/4 przypadków jesteś po prostu podpięty Ethernetem do prostego
    routera i nic więcej w takiej sieci nie ma. A provider zamiast zrobić to załatwić
    porządnie i postawić jakiegoś QoS, cichaczem obcina dostęp do najbardziej 'chłonnych'
    usług. To takie lamerskie podejście, typowo polska dziadowizna.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 9. Data: 2002-08-21 11:46:16
    Od: Igor Wawrzyniak <i...@c...eu.org>

    Dnia Wed, 21 Aug 2002 08:37:12 +0000 (UTC),
    Tomasz Nowak <t...@n...netventure.pl> Napisał(a):

    > Na dobrą sprawę powinieneś mieć w umowie wyliczone usługi,
    > do których masz gwarantowany dostęp: e-mail, www, ftp, news,
    > irc, itd. i na jakim poziomie minimalnego transferu.

    A niby jak zagwarantować ten minimalny transfer?

    --
    Igor Wawrzyniak | PGP public key: https://crypto.eu.org/key.asc
    "Do not underestimate the power of the Duct Tape"

  • 10. Data: 2002-08-21 11:46:31
    Od: Piotr Kondeusz <p...@z...sarzyna.pl>

    On Wed, 21 Aug 2002, Tomek wrote:

> [...]
    > klientow. Nie wiem tez do jakiej predkosci sa redukowane takie transfery.

    W miescie w ktorym mieszkam jest tzw Siec Miejska i tutaj dopiero sie
    dzieja cuda.. Stowarzyszenie ktore udostepnia lacze do internetu zeruje na
    niewiedzy uzytkownikow i blokuje co popadnie :)

    Kilka przykladow:
    Kazaa i inne programy p2p zablokowane.. ostatnio co prawda mozna
    sie polaczyc ale transfer taki, ze jeden plik mp3 sciaga sie bardzo dlugo
    lub wcale.
    Jak ktos sciaga za duzo z jakiegos servera ftp to blokada tego servera na
    amen :)
    Jest u nas w miescie kilka serverow na laczu sdi ale z sieci miejskiej nie
    mozna sie polaczyc np przez ssh bo.. sa zablokowane

    Przeciez mozna to rozwiazac w inny sposob.. dodatkowe oplaty itp itd..
    Ale tak bez uprzedzenia blokowac ?

    Co bardziej swiadomi uzytkownicy juz nazwali administratorow tej sieci
    Blokersami.. od blokowania :)

    Nikt nie ma publicznego numeru IP bo jest zrobiona maskarada.. Ale to
    jeszcze mozna zrozumiec.. Dziwne natomiast jest to, ze jak kolega
    zainstalowal sobie inny system operacyjny niz windows (chodzi o linuxa)
    to mial duze nieprzyjemnosci bo..

    Zorientowali sie, ze ludzie robia sobie tunele ssh by sie dostac do swoich
    jednostek z zewnatrz po to, by np sciagnac od siebie jakis plik to
    poblokowali te servery na ktorych byl zrobiony taki tunel.. Lacznie z
    serverem komercyjnym a to juz chyab podchodzi pod ustawe o nieuczciwej
    konkurencji.. Przykladowo kolega sobie wykupil konto shellowe i nie moze
    sie zalogowac bo.. blokada jest na caly server.

    W sieci tej jest juz chyba ponad 200 uzytkownikow. Mozna by zadac pytanie
    a co jest w umowie ?.. W umowie jest jakis punkt, ze moga cos zablokowac
    ale wtedy powinni powiadomic chyba z miesiecznym wyprzedzeniem. Nikt nie
    powiadamia :)

    Gdy ktos probuje interweniowac .. sprawa jest prosta nie pasuje ?
    rezygnuj..

    Podsumowujac. To jest wina tylko klientow, bo nie dochodza ( nie chca ?
    nie potrafia ?) swoich praw.

    To sie u nich nazywa nieograniczony dostep do internetu.

    Piotr Kondeusz [ Pit ]
    email: pit(at)sarzyna.net