    From: "Wojciech Sura" <s...@s...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: pare pytan lamera
    Date: Fri, 09 Nov 2012 08:24:49 +0100

    W dniu 08.11.2012 o 22:59 rs <n...@n...spam.pl> pisze:
    > nazywam sie rs i jestem posiadaczem telefonu komorkowego.
    >
    > ok. pomimo, ze mam doczynienia ze smartfonami chyba od poczatku ich
    > istnienia na rynku, to z nowoczesnymi telefonami mam kontakt dopiero
    > od niedawna. dlatego prosze sie nie zloscic, nie pomstowac jesli cos
    > walne.
    > na razie interesuje mnie np:
    >
    > 1. jak to jest, ze sprawdzam zuzycie baterii przez procesy i appy.
    > ekran ssie najwiecej 28%. odkladam telefon. zagladam do niego za np.
    > 30 minut, ekran ssie juz 48% lista pozostalych procesow jest dokladnie
    > taka jak byla.

    A nie był to przypadkiem "System Android"? Bo zakładam, że masz telefon z
    Androidem. Jeśli w opcjach dotkniesz wykres, powinieneś dostać bardziej
    szczegółowe informacje, łącznie z tym, kiedy wyświetlacz był włączony,
    kiedy telefon faktycznie pracował (a nie był na czuwaniu) itp.

    > 2. czy jest mozliwe, zeby wysylac/odbierac z telefonu SMSy, tylko po
    > wifi?

    SMSów nigdy, na żadnym telefonie nie da się odbierać przez Wifi, są zawsze
    przesyłane przez sieć komórkową (mówimy o protokole, być może niektóre
    telefony w aplikacji wiadomości wyświetlają komunikaty z innych źródeł,
    ale to już jest inna rozmowa). Natomiast nie ma przeszkód, żeby z poziomu
    telefonu rozmawiać przez gTalka, facebooka albo gadu-gadu. Są też
    dedykowane aplikacje konkretnych producentów, na przykład Samsung ma coś,
    co się nazywa ChatOn. Nie polecam, bo zwykle działa tylko, jeśli odbiorca
    ma telefon tej samej firmy (albo wręcz ten sam model).

    > 3. jaki jest twoim zdaniem najlepszy app do SMSow i poczty, ktory
    > bedzie dawal mozliwosc filtrowania uzytkownikow i spamu?

    Do SMSów mam wbudowany filtr spamu w SGS3, więc trudno mi powiedzieć. Do
    poczty też używam standardowego klienta, ale ten nie ma filtru spamu,
    niestety.

    Pozdrawiam -- Spook.