-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tweakn
ews.nl!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsf
eed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!ne
ws.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Tue, 25 Jan 2011 23:54:18 +0100
From: Yans van Horn <y...@n...spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.13)
Gecko/20101207 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [pištkowo] TIRem prawie jak po=?ISO-8859-2?Q?sznurku?=
References: <ihh3kr$5vv$1@node1.news.atman.pl>
<4d3c1371$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
<4d3d561a$0$2502$65785112@news.neostrada.pl>
<4d3d5782$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
<4d3d8c15$0$2493$65785112@news.neostrada.pl>
<4d3d9f6b$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@4...com>
<4d3dd99e$0$2484$65785112@news.neostrada.pl> <ihlbpg$qdu$1@news.onet.pl>
<4d3eadcf$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<4d3ec26b$0$2456$65785112@news.neostrada.pl> <ihmqr8$qhr$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <ihmqr8$qhr$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 46
Message-ID: <4d3f5498$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.16.130.26
X-Trace: 1295996056 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2454 83.16.130.26:1275
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2345441
[ ukryj nagłówki ]On 2011-01-25 16:39, Massai wrote:
> Yans van Horn wrote:
>
>> On 2011-01-25 13:07, Krzysiek Kielczewski wrote:
>>> On 2011-01-25, Yans van Horn<y...@n...spam> wrote:
>>>
>>>> To jest oczywiste. Oczywiste jest też, że wraz ze wzrostem
>>>> obciażenia naczepy, rośnie również opór stawiany przez tylne
>>>> osie. Pozostaje pytanie czy się te krzywe gdzieś przecinają (os X
>>>> to obciążenie naczepy, dla uproszczenia załóżmy, że równomierne).
>>>
>>> Nawet jeśli się przecinają to daleko za przeładowaniem.
>>
>> Ale skąd pewność ?
>>
>> Snieg jest dość specyficznym podłożem - duzy nacisk + tarcie może
>> powodować miejscowe roztopienie - znacząco mniejszy współczynnik
>> tarcia. Teoretycznie, możesz dokopać się do asfaltu, ale jeśli on
>> pokryje się warstewką lodu to i tak będą problemy z ruszeniem. Tylne
>> koła naczepy wygniatają ślad - większy opór toczenia.
>
> Widziałeś żeby tiry miały specjalny problem z ruszaniem na płaskim?
To czy ja coś widziałem lub nie, nie ma specjalnego znaczenia. Na szybko
poszukałem i:
http://www.youtube.com/watch?v=6eEbB3oc6CE&feature=r
elated
http://www.youtube.com/watch?v=omNY_dl7XuI&feature=r
elated
http://www.youtube.com/watch?v=IKQrIoHc89g&feature=r
elated
http://www.youtube.com/watch?v=_Jek7-lV-Mo&feature=r
elated
http://www.youtube.com/watch?v=qMTB7wsvgFA&feature=r
elated
Ja widzę conajmniej kilka zakopanych tirów na raczej płaskim terenie.
Z ciekawości popytam kolegę, który jeździł nimi kilka lat po całej europie.
> Tiry się zakopują na podjazdach.
> Tu nie chodzi o nacisk na osie, o tarcie toczne etc.
> Chodzi zwyczajnie o siły potrzebne do podciągnięcia na szczyt
> wzniesienia - dużej masy zestawu.
Dlaczego zatem te cieżarówki utkneły ? Wzniesień tam nie widać.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.11 07:29 Karolek
- 26.01.11 08:17 Karolek
- 26.01.11 09:23 Massai
- 26.01.11 19:48 Yans van Horn
- 26.01.11 19:57 Yans van Horn
- 26.01.11 20:13 Yans van Horn
- 26.01.11 21:07 Karolek
- 26.01.11 21:46 Yans van Horn
- 27.01.11 08:10 Karolek
- 27.01.11 12:20 Massai
- 27.01.11 17:47 Adam Płaszczyca
- 27.01.11 20:22 Karolek
- 27.01.11 20:26 Karolek
- 27.01.11 20:43 Yans van Horn
- 27.01.11 21:55 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=