  • Data: 2019-06-27 12:14:22
    Temat: Re: pierwszenstwo pieszego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:453a16db-b948-4304-a61a-faff4ca2a563@go
    oglegroups.com...
    >Nie dziwie sie ze musza tam gdzie jak twierdzisz jest wysoka
    >cywilizacja walczyc ze smogiem itp.
    >Jeden pieszy zatrzyma od jednego do nieskonczonosci pojazdow ktore do
    >ruszenia zuzyja kilkadziesiat razy wiecej paliwa niz by jechaly.
    >Jesli chcemy miec czyste powietrze w miastach to piesi na jezdnie
    >moga wchodzic dopiero jak przepuszcza jadace samochody.
    >W miejscach szczegolnego ryzyka

    W miejscach duzego natezenia ruchu.

    > dopuscil bym stosowanie sygnalizacji swietlnej na zadanie ale z
    > podstawowym cyklem nie krotszym niz dwie minuty.

    W sumie to:
    -czas od nacisniecia przycisku do zapalenia zielonego ... z jednej
    strony powinien byc krotki, a z drugiej ... jak bedzie dluzszy, to sie
    wiecej pieszych moze uzbierac i przejda razem,
    -mozna zsynchronizowac z zielona fala czy uzyc czujnikow ruchu.

    P.S. We Wroclawiu na Grabiszynskiej blisko Hallera zrobili przed laty
    "inteligentne swiatla dla pieszych".
    Na czym ta inteligencja polegala to juz nie napisali, a mnie sie jakos
    nie udalo zgadnac.
    Czas oczekiwania wydal mi sie losowy :-)

    No i jeszcze mozna zbudowac kladki na jezdnia lub pod jezdnia.
    Niestety - w opinii mojego UM "piesi nie lubia schodzic pod ziemie".
    I wymalowali pasy.

    Bo ze nie lubia wchodzic na kladki to rozumiem - tez nie lubie :-)

    J.