  • 21. Data: 2010-11-14 18:10:25
    Temat: Re: Off topic statystyczny.
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 14 Nov 2010 18:27:42 +0100, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

    >On Sun, 14 Nov 2010 10:29:51 -0600, A.L. <l...@a...com> wrote:
    >
    >A.L, przepraszam że się wbijam kompletnie bez związku. Możesz polecić
    >jakąś stronę, gdzie były by informacje historyczne na temat imigracji
    >do USA? Szczególnie koniec XIX i początek XX wieku, z rozbiciem na
    >kraje pochodzenia. Wasz odpowiednik urzędu statystycznego coś takiego
    >udostępnia może?

    Uszad Statystyczny to US Census. Jest od cholery materialow, na
    przyklad ten

    http://www.census.gov/population/www/documentation/t
    wps0029/twps0029.html

    "Historical Census Statistics on the Foreign-born Population of the
    United States: 1850-1990"
    Campbell J. Gibson and Emily Lennon

    A.L.

  • 22. Data: 2010-11-14 23:35:04
    Temat: Re: podręcznik do assemblera
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 14 Lis, 16:43, "Remek" <d...@g...com> wrote:
    > Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" napisał:
    >
    > Czasami w jakimś programie jakaś procedurę chciałbym napisać w
    > asemblerze zamiast w C++ i uzyskać szybszy kod niż wygenerowany
    > przez kompilator. Jakie platformy? Te najbardziej wydajne procesory
    > AMD i Intela.
    >
    > ===========================
    >
    > Obecnie uzyskanie szybszego programu przez napisanie go w asm to w 99% mit.
    Jaki algorytm jest w stanie wygenerować tak dobry kod maszynowy, że
    uzyskanie
    szybszego w 99% jest niemożliwe?

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2010-11-14 23:41:15
    Od: "prorok" <p...@t...nie.adres>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Jaki algorytm jest w stanie wygenerować tak dobry kod maszynowy, że
    > uzyskanie
    > szybszego w 99% jest niemożliwe?

    Języki wysokiego poziomu nie mają niektórych instrukcji jak obrót (rol,ror)
    Poza tym specyficznych instrukcji procesora jak rdtsc

  • 24. Data: 2010-11-15 01:18:29
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 15 Lis, 00:41, "prorok" <p...@t...nie.adres> wrote:
> [...]
    >
    > Języki wysokiego poziomu nie mają niektórych instrukcji jak obrót (rol,ror)
    > Poza tym specyficznych instrukcji procesora jak rdtsc
    Pojedyncze instrukcje nie stanową problemu, jwp mogą mieć funkcje do
    tego celu.
    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2010-11-15 05:21:09
    Od: "prorok" <p...@t...nie.adres>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
    > Pojedyncze instrukcje nie stanową problemu, jwp mogą mieć funkcje do
    > tego celu.

    Dwojakie obejście - wywołanie procedury assemblerowej lub opisanie to inną
    funkcją: dla obrotów ror,rol które muszą być szybkie bo mogą występować w
    funkcji haszującej lub kryptografii - zamiast obrotu można użyć or z
    przesuniętą zawartością (chociaż przydałaby się instrukcja obrotu w językach
    wysokiego poziomu?)
    Rdtsc zamknięte w procedurze (zwłaszcza takiej jak JNI Javy) jak również
    wyspecjalizowane szukanie bitu (bsf,bsr) traci dużo na czasie wykonania. Ale
    to wszystko gdy mamy przynajmniej WOŁANIE procedur assemblerowych. Jeśli
    nie, to do szukania bituy trzeba by napisać własny algorytm a gorzej z
    pomiarem czasu bo zostaje QueryPerformanceCounter też szybki ale rzędy
    wielkości mniej dokładny niż rdtsc i jego wywołanie trwa trochę co może
    przeszkadzać gdy chcielibyśmy zrobić bardzo dokładne profilowanie - pamiar
    czasu wykonania określonych linii w funkcji.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2010-11-15 13:22:04
    Od: "Marcin 'Qrczak' Kowalczyk" <q...@k...org.pl>

    On Nov 15, 12:41 am, "prorok" <p...@t...nie.adres> wrote:

    > Języki wysokiego poziomu nie mają niektórych instrukcji jak obrót (rol,ror)

    int rol(unsigned x, int y) {
    return (x << y) | (x >> (32 - y));
    }

    GCC kompiluje to do rol.

  • 27. Data: 2010-11-15 14:15:37
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 15 Lis, 06:21, "prorok" <p...@t...nie.adres> wrote:

    > Rdtsc zamknięte w procedurze (zwłaszcza takiej jak JNI Javy) jak również
    > wyspecjalizowane szukanie bitu (bsf,bsr) traci dużo na czasie wykonania.
    Ostatnio sprawdzałem na C++, wygląda na to że dzisiejsze kompilatory
    bardzo dobrze sobie z tym radzą, program przyspieszył o spodziewane
    20%, kompilator nie dodał żadnego narzutu na wywołanie funkcji. Ale
    fakt,
    kiedyś tak nie było, w przeszłości często odnosiłem wrażenie, że po
    dodaniu
    jakiejkolwiek wstawki asemblerowej kompilator w ogóle nie umiał
    zoptymalizować pozostałego kodu i wszystko działało wolniej niż
    bez asemblera.

> [...]
    > przeszkadzać gdy chcielibyśmy zrobić bardzo dokładne profilowanie - pamiar
    > czasu wykonania określonych linii w funkcji.
    Zawsze mierzę wiele razy w pętli i podaję najkrótszy czas.

    > Pozdrawiam
    Również