    From: "nom" <n...@u...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pompka paliwa (SC900)
    Date: Tue, 31 Jul 2012 23:59:46 +0200

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jv98e1$thj$1@node2.news.atman.pl...
    > dlaczego oryginalna fiatowska pompka paliwa do seicento kosztuje 750 pln,
    > zamiennik 110? czy warto kupić zamiennik? czy wiąże się to z jakimś
    > ryzykiem, np. samozapłonu ;o)?

    Z zamiennikami to różnie bywa. Przerabiał to kumpel na cewce do Fabii. Padła
    mu cewka i kupił jakąś chińską noname. Włożyłem mu, niby działa, ale
    generuje masę blędów, począwszy od zwarcia w obwodzie cewki po wadliwą sondę
    lambda i inne jakieś już nie pamiętam. Włożyłem mu od mojej Fabi cewkę
    championa i zero błędów.
    Cewka noname 220zł, oddać nie można "bo elektryczne części nie podlegają
    zwrotowi". :-)
    Pojechaliśmy na szrot, pan miał 4 cewki Championa, oryginalne do Fabii, po
    50zł, można zwrócić, wymienić, nie ma problemu. Włożyłem mu tą cewkę ze
    szrotu, zero błędów, cewka działa prawidłowo, sonda lambda również, nie ma
    błędu. Samochód mniej mu zaczął palić, lepiej przyspieszać.
    Tak więc z elektrycznymi częściami zamiennymi to różnie bywa, wolałbym kupić
    na szrocie z rozbitka oryginalną część niż w sklepie nową marki noname. :-)