  • 21. Data: 2016-12-03 19:19:27
    Temat: Re: [pr] 895500124 - kolejny numer do wyłudzania pieniędzy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Dec 2016 13:03:32 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > No właśnie -- w banku jest *rachunek*. Bankowiec nigdy nie powie
    > inaczej, tak jak magister budownictwa nie powie "dźwig", tylko
    > "żuraw".

    Widac teraz niedouki albo licencjaci w bankach pracuja, bo oferuja
    konta a nie tylko rachunki :-)

    https://www.pkobp.pl/

    No chyba ze wersja 2: przegrali z ciemnym ludem, i pogodzili sie, ze
    musza mowic "konto", bo inaczej lud nie zrozumie.

    I dopiero w papierach beda "rachunki" :-)

    J.

  • 22. Data: 2016-12-03 19:27:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >
    > No chyba ze wersja 2: przegrali z ciemnym ludem, i pogodzili sie,
    > ze musza mowic "konto", bo inaczej lud nie zrozumie.

    Raczej to. Deweloperzy też oferują mieszkania na czwartym piętrze
    z windą -- przecież nie z "dźwigiem", bo kto by chciał mieszkać
    na placu budowy.

    > I dopiero w papierach beda "rachunki" :-)

    Tak, w papierach są rachunki.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2016-12-04 23:36:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    t-1 <t...@t...pl> writes:

    > Ale to było jeszcze w czasach, gdy pieniądze trzymane w banku były
    > własnością właściciela konta.
    > Teraz wpłacający pieniądze do banku ma tylko rachunek z sumą
    > ewentualnego roszczenia do tego banku.

    Tego to już nawet Fenicjanie nie mieli, musisz mieć dobrą pamięć.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 24. Data: 2016-12-05 19:31:23
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Tue, 22 Nov 2016 22:37:11 +0100
    Grzexs <g...@u...pl> wrote:

    > Jak udało nam się ustalić numer należy do wirtualnego operatora LoVo sp.
    > z o.o. i jest traktowany jako usługa premium.

    Ta grupa chyba faktycznie podupadła - tej dyskusji w ogóle nie powinno być. Przecież
    to jest numer stacjonarny ze strefy Olsztyn i brednie z wp jak niżej tego nie
    zmienią.
    % Jak udało nam się ustalić numer należy do wirtualnego operatora LoVo sp.
    % z o.o. i jest traktowany jako usługa premium.

    Zadzwoniłem z halonetu, połączenie owszem jest odbierane i słychać sygnał zwrotny
    dzwonienia typu amerykańskiego, nikt dalej nie odbiera (może z powodu późnej
    godziny), na wykazie połączeń figuruje "Polska" i kwota 6gr ża 53 sekundy połączenia.
    Co to jest i jak działa ew. oszustwo to nie mam pojęcia, ale nie może to być numer
    premium.

    P.

  • 25. Data: 2016-12-09 15:45:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 3 Dec 2016 15:48:41 +0100, t-1 <t...@t...pl> wrote:
    > Ale to było jeszcze w czasach, gdy pieniądze trzymane w banku były
    > własnością właściciela konta.
    > Teraz wpłacający pieniądze do banku ma tylko rachunek z sumą
    > ewentualnego roszczenia do tego banku.

    No właśnie, skąd ta zmiana "charakteru" własności pieniędzy
    wpłacanych do banku, że już tylko można mieć prawo do roszczenia
    zwrotnego a nie być właścicielem jak kiedyś?

    --
    Marek

  • 26. Data: 2016-12-09 19:05:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-09 o 15:45, Marek pisze:

    > No właśnie, skąd ta zmiana "charakteru" własności pieniędzy wpłacanych
    > do banku, że już tylko można mieć prawo do roszczenia zwrotnego a nie
    > być właścicielem jak kiedyś?

    Podaj szczegóły tego "kiedyś", albo tego nie było.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2016-12-11 16:53:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 9 Dec 2016 19:05:02 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Podaj szczegóły tego "kiedyś", albo tego nie było.

    Ktoś wyżej wspominał, że tak było w XIX w., stąd pytanie.

    --
    Marek

  • 28. Data: 2016-12-12 07:20:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-11 o 16:53, Marek pisze:

    > Ktoś wyżej wspominał, że tak było w XIX w., stąd pytanie.

    Aha. A może w średniowieczu? ;)

    Zasada nadal ta sama - niech "ktoś" poda szczegóły tego kiedyś, albo
    tego nie było.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2016-12-12 10:55:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Liwiusz napisał:

    > Aha. A może w średniowieczu? ;)
    >
    > Zasada nadal ta sama - niech "ktoś" poda szczegóły tego kiedyś,
    > albo tego nie było.

    Jeśli ktoś ma takie tęsknoty, powinien się zainteresować bankowością
    islamską. Szariat zabrania lichwy, a za taką uznaje każde pożyczanie
    pieniędzy na procent. Więc kiedyś w krajach Zatoki Perskiej banków
    po prostu nie było. Kiepsko się w takich warunkach ropą handluje.
    Teraz już stworzyli "teologię bankową", w myśl której nikt nikomu
    nic nie pożycza, pieniądze nie przechodzą z rąk do rąk, a jedynie
    robi się wspólne interesy i dzieli zyskami z nich. Ich banki robią
    z grubsza to co nasze, a jedne od drugich różnią się głównie ową
    teologią. Więc ja bym sie tym XIX wiekiem nie podniecał. Zresztą
    banknoty to w myśl naszej "teologii" nie pieniądz. To tylko kwitek
    wydany przez bank emisyjny, potwierdzający, że ten kto ma go w ręce,
    nie jest gołodupcem. Wypłacając banknoty z bankomatu zamieniamy
    elektroniczne potwierdzenia naszego banku na papierowe zobowiązania
    innego banku. Przy wpłacaniu jest odwrotnie (czyli tak samo).

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2016-12-12 11:01:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > nic nie pożycza, pieniądze nie przechodzą z rąk do rąk, a jedynie
    > robi się wspólne interesy i dzieli zyskami z nich.

    Albo w zamian za udzielenie kredytu daje się "prezent".

    > Ich banki robią
    > z grubsza to co nasze, a jedne od drugich różnią się głównie ową
    > teologią.

    To o tym mitycznym "dzieleniu się zyskiem" (a więc i stratą, a
    przynajmniej brakiem zysku dla banku) to taka raczej półprawda.

    --
    Liwiusz