  • Data: 2012-02-20 16:43:23
    Temat: Re: prosty kod sieciowy do gierki
    Od: " " <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Do "" poczytaj o gniazdach surowych to podstawa do obecnej komunikacji
    > sieciowej.
    > musisz sam wymyśleć sobie protokół

    > To zależy od prędkości i jakości sieci
    > Ogólnie TCP/IP ma 0-1024 bajtów w pakiecie, ale tak naprawdę to on decyduje
    > ile ma pakiet, jeżeli będzie za duży to zostanie podzielony.
    >
    > Jednocześnie gwarantuje że prześle dane lub zerwie transmisje.

    > po co? W gniazdach robisz to Send i Recv i to koniec
    >
    > Send -> wysyłasz dane
    > RecV -> odbierasz dane
    >
    > i tyutaj odgrywa rolę twój protokół ... end done

    pl/zsuski/zso/04-
    Gniazda.pd

    > Jest jeszcze
    > http://lubimyczytac.pl/ksiazka/122164/unix-programow
    anie-uslug-sieciowych-
    tom-1
    > -api-gniazda-i-xti
    > to chyba najlepsza pozycja ze szczegółami jak ma działać serwer i klient
    jak
    > rwie się połączenie.
    > Linux - Windows nie wiele się różni.
    >

    > Ciiii
    > http://peb.pl/informatyka/411135-rapidshare-unix-pro
    gramowanie-uslug-
    sieciowych
    > .html
    > tego nie podawałem

    > Prawdopodobnie doświadczalnie, ale myślę im mniej ruchu tym lepiej.

    > A www się przepełnia?
    >
    > To zależy jak ustawisz gniazda, TCP/IP blokujące , nie blokujące -
    > asynchroniczne, czy UDP.
    > Jedno jest ważne TCP/IP gwarantuje dostarczenie danych w odpowiedniej
    > kolejności lub wcale, a UDP nie gwarantuje nic ale przez to jest duzo
    > szybsze.
    >
    > Ogólnie to zależy od sysstemu, łącza, odległości itp...

    troche niedobrze ze te pakiety moga byc az tak drobione,
    wolalbym miec gwarancje niedrobienia, wysylalbym odbieral
    i sprawa bylaby jasna

    troche poczytalem jak wspomnialem ale teraz mysle czy nie
    zamknac tego tematu do nastepnego razu - bede potrzebowac
    napisac i potestowac taki kod ale jeszcze nie teraz, poki
    co mam inne wazniejsze tematy ktore i tak olewam

    gdybym wygrzebał jakas zlotowke to moze bym sie kopsnal
    po bitelke (tej syfiastej) koli... :-/ hm...