  • Data: 2012-09-25 21:00:51
    Temat: Re: przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..
    Od: "Bastion" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:k3rilj$qqj$1@node2.news.atman.pl...
    > Zbiorniczek wyrównawczy jest najwyższym punktem instalacji, więc może być
    > tak ze w nim jest sucho, ale w obiegu jest wystarczająco płynu do
    > schłodzenia silnika. Mnie spotkała sytuacja że poziom obniżył się poniżej
    > termostatu(bo tam miałem nieszczelność) po czym reszta wody w skutek
    > przegrzania wyparowała. Włączenie nawiewu do kabiny nic by nie zmieniło
    > ponieważ w nagrzewnicy tez nie było wody.

    Sorrki za literowki w poprzednim poscie.

    U mnie jest taka sytuacja, ze w normalnych warunkach temperatura silnika
    (oleju)
    utrzymuje sie w okolicy 85 oC i nigdy nie przekracza 90 oC.
    Kiedys w czasie jazdy zauwazylem, ze temperatura siega do 95.
    Zatrzymalem auto i sprawdzilem plyn chlodniczy- z zbiorniczku bylo sucho.
    Nie chcialem dolewac zwyklej kranowy, nie mialem tez kasy na kupno plynu.

    Zrobilem tak jak opisalem wczesniej (nawiew, otwarte okna, ogrzewanie kabiny
    ma max).
    To byl goracy letni dzien, ze 30 stopini w cieniu. W kabinie zrobilo sie
    goraco jak w saunie
    ale zadzialalo, temperatura silnika spadla w cziagu 5-10 minut do 60-65 oC.
    Tak pokonalem trase ok 12 km.

    Trudno mi powiedziec czy w nagrzewnicy byl jeszcze plyn. W domu dolalem 1,5l
    borygo.
    Mysle, ze ta metoda jest w sytuacjach awaryjnych naprawde skuteczna.
    Powinno zadzialac nawet jezeli w nagrzewnicy bedzie tylko powietrze.