  • 31. Data: 2012-09-25 21:36:03
    Temat: Re: przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 25.09.2012 21:11, v...@i...pl pisze:

    > 4. olej do cylinra i sie spala, w efekcie go ubywa.

    a to nie czasem na odwrót? w komorze spalania jest raczej większe
    ciśnienie więc spaliny przedostają się do oleju? No chyba że na suwie
    ssania jest on zasysany?

  • 32. Data: 2012-09-25 21:40:01
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 25.09.2012 21:00, Bastion pisze:
> [...]
    > ma max).
    > To byl goracy letni dzien, ze 30 stopini w cieniu. W kabinie zrobilo sie
    > goraco jak w saunie
    > ale zadzialalo, temperatura silnika spadla w cziagu 5-10 minut do 60-65 oC.
    > Tak pokonalem trase ok 12 km.
    >
    > Trudno mi powiedziec czy w nagrzewnicy byl jeszcze plyn. W domu dolalem 1,5l
    > borygo.
    > Mysle, ze ta metoda jest w sytuacjach awaryjnych naprawde skuteczna.
    > Powinno zadzialac nawet jezeli w nagrzewnicy bedzie tylko powietrze.

    1,5l to chyba tak na granicy że jeszcze silnik jest chłodzony, jak by
    nie miałeś cieczy w głowicy to by nagrzewnica nie schodził silnika, a
    reszta płynu szybko by wyparowała. Tak ja miałem, zeszło poniżej
    termostatu a reszta poszła w gwizdek

  • 33. Data: 2012-09-25 21:47:35
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Ukaniu pisze tak:

    > W jednym samochodzie z 89'mam taki czujnik w innym 15 lat młodszym
    > nie mam.

    też nie miałem w golfie, wymieniłem baniaczek i jest :)

    > A ja Reinz ;-) która to firma wprowadziła wiele pionierskich
    > wynalazków np uszczelki nie wymagające dokręcania.

    miałem Reinz (thumb up ;) teraz mam Elring. Fajnie się lepi do bloku
    i do palców ;) Tak jak te gąbki samoprzylepne do mebli.

    http://piterpro.private.pl/uszcz_oem.jpg
    http://piterpro.private.pl/uszcz_elring.jpg

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 34. Data: 2012-09-25 22:37:06
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 września 2012 21:36:04 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:
    > a to nie czasem na odwrót? w komorze spalania jest raczej większe
    > ciśnienie więc spaliny przedostają się do oleju? No chyba że na suwie
    > ssania jest on zasysany?

    Jedno drugiemu nie przeczy.

    Ciśnienie spalin przedostające się przez pierścienie do komory korbowej może
    powodować wydmuchiwanie rozbryzgiwanego oleju przez odmę do dolotu, skąd do wnętrza
    cylindrów już niedaleko.

    pozdr
    AA

  • 35. Data: 2012-09-26 00:36:36
    Od: tÎż

    Albercik wrote:

    > Pytanie z gatunku wróżenia z fusów.. Czy takie jednokrotne, krótkotrwałe
    > przegrzanie silnika, zalanie zimną wodą oraz późniejsze częstokrotne
    > obniżenie się poziomu chłodziwa poniżej minimum(wskazówka cały czas
    > pokazywała normalną temperaturę) może mieć jakieś brzemienne skutki dla
    > silnika?

    Zależy jaki to silnik, jeden będzie miał to gdzieś, inny już więcej nie
    odpali, jeszcze inny będzie wciągał olej jak teściowa makaron.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 36. Data: 2012-09-26 00:41:37
    Od: tÎż

    Albercik wrote:

    > jedziemy sobie szybko, nagle olśnienie - wody w chłodnicy niema.
    > Wskazówka na czerwonym, dym spod maski, zakładam że nie jest za późno na
    > uratowanie silnika.
    >
    > A - wyłączmy silnik jak najszybciej, nawet jeszcze przed zatrzymaniem
    > się B - nie wyłączamy silnika, ale nie katujemy go ofcorse

    Zdecydowanie należy wyłączyć od razu, ale nie hamować, tylko wrzucić na
    luz, żeby powietrze chłodziło silnik jak najdłużej. A poza tym, z moich
    doświadczeń wynika, że silnik potrzebuje najmniej chłodzenia przy dość
    dużej prędkości (ok. 100, zależy od auta) na najwyższym biegu. Najwięcej
    od układu chłodzenia wymaga podczas ruszania i hamowania przy małych
    prędkościach (jazda w korku etc.).

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 37. Data: 2012-09-26 09:01:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 25 Sep 2012 22:41:37 GMT, tÎż napisał(a):
> [...]
    > dużej prędkości (ok. 100, zależy od auta) na najwyższym biegu. Najwięcej
    > od układu chłodzenia wymaga podczas ruszania i hamowania przy małych

    Najgorsza jest jazda z predkoscia rzedu 40km/h, gdy sie pokrywa z
    predkoscia wiatru, i w rezultacie chlodzenia prawie nie ma.

    J.

  • 38. Data: 2012-09-26 09:39:59
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    t?? wrote:

    > z moich doświadczeń wynika, że silnik potrzebuje najmniej chłodzenia przy
    > dość dużej prędkości (ok. 100, zależy od auta) na najwyższym biegu.

    A może nie potrzebuje najmniej chłodzenia, tylko najwięcej go dostaje?
    Wiatr wiejący przez chłodnicę przy 100 km/h czyni cuda.

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
    PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++

  • 39. Data: 2012-09-26 09:40:19
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Najgorsza jest jazda z predkoscia rzedu 40km/h, gdy sie pokrywa z
    > predkoscia wiatru, i w rezultacie chlodzenia prawie nie ma.

    Od tego wentylator chłodnicy...

  • 40. Data: 2012-09-26 11:37:31
    Od: tÎż

    Adam Wysocki wrote:

    > A może nie potrzebuje najmniej chłodzenia, tylko najwięcej go dostaje?
    > Wiatr wiejący przez chłodnicę przy 100 km/h czyni cuda.

    Uściślę -- najmniej AKTYWNEGO chłodzenia. Bo najmniej, tak w ogóle, to
    pewnie na biegu jałowym. ;)

    --
    ss??q s? ??u??ou??