-
X-Received: by 2002:a25:c048:: with SMTP id c69-v6mr308489ybf.4.1537358144126; Wed,
19 Sep 2018 04:55:44 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a25:c048:: with SMTP id c69-v6mr308489ybf.4.1537358144126; Wed,
19 Sep 2018 04:55:44 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.iad!feed-me.h
ighwinds-media.com!news.highwinds-media.com!z10-v6no293656qtb.0!news-out.google
.com!i36-v6ni164qti.0!nntp.google.com!z10-v6no293654qtb.0!postnews.google.com!g
legroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Wed, 19 Sep 2018 04:55:43 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <5...@g...com>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=156.67.127.240;
posting-account=v2ktiAkAAAA40dkPm0TYX-JJOlOA4k2g
NNTP-Posting-Host: 156.67.127.240
References: <5ba10357$0$674$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<pnrhj8$t4l$1@dont-email.me>
<5...@g...com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <7...@g...com>
Subject: Re: przeróbka na elektryka
From: Bolko <s...@g...com>
Injection-Date: Wed, 19 Sep 2018 11:55:44 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 4774
X-Received-Body-CRC: 3217962373
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2640034
[ ukryj nagłówki ]W dniu środa, 19 września 2018 03:26:04 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> Zanim sie zaczniesz zastanawiac popatrz na charakterystyke akumulatora olowiowego w
funkcji pobieranego pradu. Akumulator olowiowy ma nominalna pojemnosc przy
rozladowaniu pradem 1/10C lub mniejszym. Jak pociagnac 0,5C to bedzie mial ok polowy
pojemnosci do wykorzystania, a jak 1C to z 15-20% pojemnosci jaka ma. Litowe troche
lepsze ale szalu nie ma. Byla wersja seicento na prad. Silnik 30kW. Do zasilania 18
akumulatorow olowiowych 12V 60Ah. Przerobka jest nieoplacalna. Oplacalna moze byc
tylko w sytuacji w ktorej rzad partycypuje w kosztach. I taki powinien byc model
eletryfikacji transportu indywidualnego w Polsce w miastach. Na kupowanie nowych nas
nie stac a kazde doplaty beda niemoralne. Na akumulator do malego miejskiego
samochodu trzeba olowiu za 2,5 tysiaca zlotych. Rzad bez przekretow moglby taki
akumulator kuic u polskiego producenta za 3,5 tysiaca zlotych. Mialby w cenie netto
bo sam sobie podatkow nie bedzie placil. Dzierzawil by tak zeby na dzierzawie zarobic
z 15-20%. Kupilby hurtem prad do swoich akuulatorow. Zaplacil by z 25 roszy za
kilowatogodzine i sprzedawal do ladowania akumulatorow po 45 groszy w nocy, zeby
lepiej wykorzystac elektrtownie, i po 1,50 w dzien zeby wymusic lepsze wykorzystanie
elektrowni w nocy. Silniki i sterowniki tez z polskiej fabryki. Do silnika doplata
50% i za pokazanie kwita ze zlomowania silnika spalinowego przerobka na koszt
panstwa. Wyszlo by ze przy przerabianiu rzad doplaca do kazdego samochodu 1000
zlotych i w ten sposob ustalona byla by doplata do kazdego elektrycznego samochodu.
Ktos kupi za 350 tysiecy elektrycznego bentleya to mu zwroca 1000 zeby nie powiedzial
ze jest gorzej traktowany od innych. Tylko taki system w Polsce ma sens.
Nierealne.
Wiesz dlaczego?
Mam benzyne i chce przerobić na LPG.
W miejsce koła w bagażniku wrzucam baniak.
Potem robie dziury w silniku i rurką doprowadzam gaz do tych dziur.
Rano zostawiam auto wieczorem odbieram.
Chce przerobić auto na elektryczne.
Kupuje takie akumlatory (google mi popowiedziało sla proponowamych przez
ciebie parametrów nie wiem czy mają sens technicznie):
https://www.e-moto.pl/siap/producent-lub-rozmiar/pro
ducenta/siap/ogniwo-solarne-zelowe-8-opzv-800ah-gel.
html
Nie znam się na elekryce ale wkładanie
teraz jestem do auta w stanie zatankować 50 listrów=50 kg
jak zamontuje te akumlatory żeby mieć 12v potrzebuje
6 sztukx 70kg=420kg do bagażnika to dla morderstwo.
Akumlatory to prostopadłościany 20x20x70cm i można by je poupychać po samochodzie. I
połączyć kablekami.
Tylko każdy klocek waży 70kg pytanie jak będzie to miało wpływ na
własności trakcyjne.
I kto poniesie odpowiedzialność jak taki klocek zerwie się z uwięzi
i kogoś skaleczy.
Pomijam fakt przy jakiej prędkości takie ogniwo się rozpadnie
i uwolni chemie w sobie uwięzioną na otoczenie.
Pytanie kto w takiej sytuacji ma się podpisać pod papierem
o dopuszczeniu takiego auta do ruchu?
Następne wpisy z tego wątku
- 19.09.18 14:24 Zenek Kapelinder
- 19.09.18 17:26 ToMasz
- 19.09.18 17:55 Bolko
- 19.09.18 18:25 ToMasz
- 19.09.18 19:11 Zenek Kapelinder
- 19.09.18 19:53 Bolko
- 22.09.18 19:37 scobowski
- 22.09.18 20:12 WS
- 27.09.18 14:53 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław