    From: EM <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.rec.rowery
    Subject: Re: pyt.: zasilanie GPS-a z dynama rowerowego
    Date: Sun, 16 Aug 2009 09:39:54 +0200

    Zgrywus pisze:
> [...]

    Jeśli chodzi o HUB dynamo to ono potrafi generować i ponad 100V bez
    obciążenia,
    ale raczej nie przy prędkościach rowerowych, no może z dużej górki.
    Bez trudu da się z niego wyciągnąć ok. 10W, pod warunkiem, że nie
    będziemy go mocno obciążać prądem.
    Dlatego dobrym rozwiązaniem jest przetwornica, która będzie miała
    ograniczenie prądu na wejściu do ok. 0,45A dla dynama 3W 6V.
    Ponadto w takich warunkach jest dosyć trudno zabezpieczyć przed wzrostem
    napięcia na wejściu powyżej bezpiecznej wartości. Nagle okazuje się
    bowiem, że dynamo daje nie 3W ale 10 i to już nie jest tak łatwo
    ewentualnie rozproszyć. Ma ktoś jakiś pomysł jak to sprytnie zrobić?
    --
    Pozdr
    EM