-
Data: 2024-11-22 00:31:50
Temat: Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
Od: W <...@...kom> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 07.11.2024 o 20:06, K pisze:
> On 04/11/2024 22:14, W wrote:
>> Hej, już myślałem, że znalazłem dobre opony do sprawnej, dynamicznej
>> jazdy i przynajmniej przez kolejne kilka lat będę miał z głowy problem
>> wyboru opon letnich, będę tylko odnawiał, ale przy wymianie kół na
>> zimówki okazało się, że niektóre moje Hankook Ventus Prime (i raczej
>> nie ma tu reguły, czy wersja 2, 3, indeks V, W, z/bez XL) wyglądają
>> podobnie lub nawet gorzej niż te:
>>
>> https://www.youtube.com/watch?v=P5LQpeODhH4
>> https://www.youtube.com/watch?v=Jj8UayV-UNA
>>
>> (to nie mój film, opony z filmu to akurat S1 Evo2, spotykane wśród
>> polecanych do dynamicznej jazdy, miały 2 lata, szkoda, że nie podano
>> stylu jazdy, przebiegu, ale najwyraźniej zawiodły posiadacza)
>>
>> Moje mają 5-6 lat (kupowane nowe, wysokość bieżnika jeszcze
>> bardzo przyzwoita), więc myślałem o zakupie takich nowych a tu taki zonk.
>> Jeżdżę sprawnie, dynamicznie, laczków nie palę, ale dość mocno
>> wykorzystuję możliwości samochodu, średnia (z komputera pokł.) z
>> ostatnich prawie 40 tys. km (2.5 roku) po polskich drogach (95%) to 50
>> km/h przy czym w tygodniu, na krótkich odcinkach głownie jeździ żona,
>> więc moja średnia będzie jeszcze wyższa. Samochód używany na co dzień,
>> do wszystkiego (Vectra C, staram się dbać o zawieszenie, ukł. kier.,
>> opony zużyte raczej równo, koła 16-17").
>> Jakoś nie pamiętam, jak starzały mi się poprzednie opony, ale raczej
>> nie było tylu tego typu spękań (w środku bieżnika, między "kostkami"),
>> raczej były te powierzchowne, chyba bardziej typowe dla starzenia, ale
>> też częściej mieszałem marki/modele, jeździłem ciut lżejszymi (o ok.
>> 200 kg) samochodami, więc trudno porównywać.
>>
>> Hankooki wydawały się bardzo dobrym wyborem (relacja możliwości/cena),
>> byłem zadowolony z ich zachowania zarówno na suchym, jak i na mokrym,
>> i co teraz (przyjmijmy, że zmiana stylu jazdy nie wchodzi w grę):
>> - przyjąć, że to normalne przy dynamicznej jeździe i po prostu nie
>> kombinować, trzymać się Hankook i przygotować się na częstszą wymianę?
>> - szukać innych - macie jakieś _sprawdzone_ modele z podobnej półki,
>> które dobrze znoszą ostrzejszą jazdę i warto je rozważyć?
>>
>
> Mialem S1 Evo2 albo S2 (o ile takie byly) 245/45/18 na pierwszy montaz w
> Insigni2 i po dwoch latach dynamicznej jazdy te z tylu mimo, ze mialy
> jeszcze duzo bieznika zaczely wyc tak jak zuzyte lozyska. Teraz mam juz
pamiętasz, ile mogłeś na nich przejechać (+/-)?
Może ten typ tak ma, że bieżnik daje wrażenie, że jeszcze powinny długo
pojeździć, ale jednak siada coś innego.
Moje raczej nie wyją, ale na pewno nie powiem, że są ciche.
W VC GTS (ciutkę niższe i sztywniejsze fabryczne zawieszenie) przy
szybkiej jeździe po łatanych asfaltach, to powiedziałbym, że _tłuką_
dość porządnie (przy ciśnieniu 2.4-2.5), ale nie przeszkadza mi to
(wiem, po czym jadę ;-)).
> ktores z kolei Uniroyal Rain Sport i po 3 sezonach te z tylu tez
> zaczynaja wc tyle, ze sie juz kwalifikuja do wymiany.
kupiłem Uniroyale na zimę, ale to raz, że dopiero co właśnie zmieniłem,
więc pozostaje mi liczyć, że będą ładnie się sprawowały, szczególnie na
mokrym (deszcz, błoto pośniegowe) a dwa, że zima to jednak inna jazda,
inne opony.
Z tymi Hankookami powoli oswajam się z myślą, że po prostu miały prawo
się zużyć (niekoniecznie w stylu, jakiego oczekiwałem) i może trzeba
kupić następne Hankooki. No moooże jeszcze poczytam w jakiś
późnojesienny wieczór, co tam w motoryzacyjnych pismach przetestowali i
polecają.
--
Pozdr.
W.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.11.24 07:17 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-07-25 Re: Brawo !!! Osy chronione w Niemczech. Za usunięcie gniazda grozi mandat
- 2025-07-25 cudzoziemiec bez biletu
- 2025-07-25 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-07-25 Inżynierzy z prawomocnym...
- 2025-07-25 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-25 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-25 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-25 Skrobanie
- 2025-07-25 Lublin => Konsultant ds. Wdrożeń ERP (moduł FK) <=
- 2025-07-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-07-25 Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- 2025-07-24 Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie