eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
  • Data: 2025-02-03 19:23:39
    Temat: Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 3 Feb 2025 11:23:32 -0600, ptoki wrote:
    > On 2025-02-03 11:11, J.F wrote:
    >> On Mon, 3 Feb 2025 00:26:37 -0600, ptoki wrote:
    >>> On 2025-02-01 04:34, W wrote:
    >>>> Opony wyglądają tak:
    >>>> https://postimg.cc/gallery/7zkpxCY
    >>>> opony z 2018 i 2019, zakładane na 90% w 2019 roku, używane od ok. marca
    >>>> do listopada
    [...]
    >>> Pewnie powiedzial ci tak zebys odpuscil mu trucie dupy tylko kupil i
    >>> spadal...
    >>
    >> I tak nic z tym nie zrobi.
    >> 6 lat panie, opona jest nowa przez 3 :-)
    >> A jest tam gdzies widoczna data produkcji? 2018?
    >>
    >
    > A to mozliwe. Nie zdziwil bym sie jakby dzis sprzedawano ludziom opony z
    > 2021 jako nowe. Wtedy po 6 latach maja juz 9...

    No bo jest ten dylemat producentów - jak wmówić klientom, że opony
    najlepiej wymieniac co 3 lata ... co 2 ... co rok,
    a jednocześnie nie zostać z niesprzedaną produkcją, bo panie
    sprzedawco, te opony to mają już 6 miesięcy :-)

    Widzę, że internet się troche ustabilizował - opony mogą być
    eksploatowane przez ok 10 lat, i


    https://www.sklepopon.com/artykuly/jak-szybko-starze
    ja-sie-opony

    "Czym jest opona nowa? Według normy PN-C94300-7 jest to opona do 3 lat
    od daty produkcji, "

    "Przykładem może być oświadczenie Niemieckiego Stowarzyszenia Zakładów
    Wulkanizacyjnych BRV we współpracy z producentami opon. Wynika z
    niego, że nie wyklucza się sprzedaży opon jako nowych, jeśli od daty
    ich produkcji upłynęło mniej niż 5 lat - zakładając, że będą
    odpowiednio przechowywan"

    >> IMO - te spękania niekoniecznie są groźne, ja bym z jeździł ...
    >> ostrożniej.
    >>
    > Ja podobnie. Ale wiem ze nie kazdy ma mozliwosc jazdy +2h bo pogoda
    > slaba albo nie jechania jak jest burzowo czy snieznie...

    Ale ja nie mówie, ze +2h.
    Nie jechac 200, co pewien czas patrzec jak to wygląda.

    A - internet podpowiada, że mogło zawinić cisnienie ...

    >>> Uwazam ze sa dwie szkoly:
    >>>
    >>> 1. Kupuj tanie i jezdzij az ich braknie i miej na uwadze ze po 2-3
    >>> sezonach beda kiepskie wiec trzeba jezdzic spokojniej.
    >>
    >> Hankook to niekoniecznie najtansze.
    >>
    >> A drogie ... są dla klientów, ktorych stać na opony, i nie zawracają
    >> d* po 7 latach :-)
    >>
    >>
    >>> 2. Kupuj jakie lubisz ale wymieniaj po 3-4 sezonach i kupuj nowe. Stare
    >>> sprzedaj jak ktos wezmie.
    >>
    >> Czyli co - tanie padną po 2-3 sezonach, a drogie po 3-4 ? :-)
    >>
    >
    > Tak bym obstawial. I nie zepadna, ot sie zdegeneruja do poziomu ze
    > widzisz ze inni jakos lepiej jada.
    >
    > Mialem kiedys 3 letnie caloroczne i na slimaku jechalem za jednym oplem.
    > On mi ucieka a ja czuje ze moja foka cuduje na tym blocie posniegowym.
    >
    > A moje opony tylko 3 lata mialy...

    Z tym, że na takie błoto sniegowe, to nie jest bardziej istotne:
    -głebokośc bieżnika,
    -rzeźba bieżnika

    niż jakość gumy?


    >> A teraz jeszcze Unia zamieszała, i opony mają zachowywać własciwosci
    >> az do 1.6 mm
    >>
    > To sie zobaczy czy wyrownaja jakosc do nowych czy do 4 letnich :)

    Zobaczymy :-)

    >>> Mysle ze sie ludzisz. Albo namieszali w tych oponach kiepskiej gumy
    >>> wtedy albo ten typ tak ma. Nikt ci gwarancji na kolejne 4 lata nie da.
    >>
    >> Ja tam zauważyłem przy niektórych wyrobach gumopodobnych,
    >> prawdopodobnie poliuretany, ze po kilkunastu latach pękają na potęgę.
    >> Nie wiem czemu.
    >>
    >
    > Mam dwie teorie:
    >
    > Jedna jest taka ze proces wulkanizacji nie zatrzymuje sie w momencie
    > ostygniecia opony w fabryce. Zwalnia mocno ale postepuje zuzywajac te
    > reszte siarki co tam nie przereagowala. I guma twardnieje.

    Ale te poliuretany to chyba nie wulkanizuje się siarką.

    > A druga jest taka ze plastyfikatory sie albo ulatniaja albo degeneruja i
    > plastik/guma kruszeje.

    Coś w tym może być, ale to mi wyglądało na osłabione po prostu, a nie
    skruszone.

    >> Może ktos eksperymentował, i mieszał do mieszanki na opony.
    >>
    > Moze byc. Nawet male odchylki moga sie liczyc.

    Albo były całkiem spore, bo w pewnym okresie wpadli na taki swietny
    pomysł, a potem im wyszło, że to kiepski jednak.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: