  • 81. Data: 2017-02-09 09:49:36
    Temat: Re: radiotelefony
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    > Ale to co innego. Nie chodzi o jednoczesną transmisję tego samego
    > w radiu i w telewizji, tylko o to, że akurat w Warszawie fonię
    > Jedynki (a po zmianie Dwójki) telewizyjnej słychać było na samym
    > dole radiowego zakresu UKF OIRT. "Stereo i w kolorze" działało tak
    > samo w całej Polsce.

    To tez było w Krakowie, ale o ile pamiętam to łapałem dwójkę TV na
    górnym zakresie UKF (odbiornik DANA) dodatkowo przy odstrojeniu coś
    jakby bzyczący sygnał synchronizacji pionowej.

  • 82. Data: 2017-02-09 10:03:53
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    > Rubin czarnobiały?! Coś musiałem przeoczyć.

    Miałem czarno-białego rubina, lampowy, regulacja siły głosu (i reszty)
    z tyłu na górze. Trochę było to niebezpieczne, bo ścianka tylna była
    zdjęta, nie pamietam dlaczego. Transformator zasilający chyba z 10 kg;)

  • 83. Data: 2017-02-09 12:11:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Roman Rogóż napisał:

    > To tez było w Krakowie, ale o ile pamiętam to łapałem dwójkę TV na
    > górnym zakresie UKF (odbiornik DANA) dodatkowo przy odstrojeniu coś
    > jakby bzyczący sygnał synchronizacji pionowej.

    Na górny zakres UKF łapie się fonia telewizyjnych kanałów 4 i 5. Któryś
    był w Krakowie, chyba piąty. Wizja piątego też się łapie, więc to ją
    było słychać.

    --
    Jarek

  • 84. Data: 2017-02-09 12:13:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > Miałem czarno-białego rubina, lampowy, regulacja siły głosu (i reszty)
    > z tyłu na górze. Trochę było to niebezpieczne, bo ścianka tylna była
    > zdjęta, nie pamietam dlaczego. Transformator zasilający chyba z 10 kg;)

    Rozumiem, że taki był z założenia. A nie że próbowali zrobić kolorowy,
    ale im nie wyszło, więc sprzedali jako czarnobiały.

    --
    Jarek

  • 85. Data: 2017-02-09 14:04:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał
    Pan Cezary Grądys napisał:

    >Rozumiem, że taki był z założenia. A nie że próbowali zrobić
    >kolorowy,
    >ale im nie wyszło, więc sprzedali jako czarnobiały.

    Oni tez kiedys mieli telewizory cz-b.
    I oczywiscie nazywaly sie ... a nie, moze to nie takie oczywiste,
    rubin w koncu pieknie czerwony, jest sens tak nazwac dopiero kolorowy
    TV ...

    https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%83%D0%B1%D0%
    B8%D0%BD_(%D0%BC%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%81
    %D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0
    %B8%D0%B7%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D1%8B%D0%B9_%D0%B7
    %D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%B4)

    Wychodzi na to, ze zaklad nazwano Rubin w 1952 ... albo w 56.

    J.

  • 86. Data: 2017-02-09 14:21:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

> [...]
    %D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%B4)
    > Wychodzi na to, ze zaklad nazwano Rubin w 1952 ... albo w 56.

    W Polsce były czarno-białe Szmaragdy, Ametysty, Topazy itd.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 87. Data: 2017-02-09 14:33:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

> [...]
    %D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%B4)

    > W Polsce były czarno-białe Szmaragdy, Ametysty, Topazy itd.

    My mieliśmy w domu "Koral". Poniekąd nawet bardziej czerwony niż rubin.

    Jarek

    --
    Czerwony jak cegła, rozgrzany jak piec,
    Muszę mieć, muszę ją mieć.

  • 88. Data: 2017-02-09 14:33:47
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 9 lutego 2017 14:20:53 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > W Polsce były czarno-białe Szmaragdy, Ametysty, Topazy itd.
    W sumie Szmaragd to byłby dobry sposób na marketingowe
    zagospodarowanie kineskopów w których przez pomyłkę
    użyto zielonego luminoforu;)

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 89. Data: 2017-02-09 14:42:36
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    (podepnę się i dwa posty załatwię) :)
> [...]

    Rozumiem... logiczna wydaje się dwójka gdzie była, a jedynka out wyżej.

    > Stary (ale jak widac nie taki stary) Rubin mial juz 12 kanalow.
    > ten 12-ty to juz chyba pod 200MHz podchodzil, bo 2-gi to bylo ~60 MHz.

    Pierwszy, to 49.75/56.25, drugi 59.25/65.75, 11 to 215.25/221.75
    wizja/fonia. Reszta rozpiski jest w necie.
    Wszystkie kanały, prócz pierwszego, mają w .pl końcówkę .25 wizja i .75
    fonia, z drobnymi przesunięciami, dla użytkownika nieistotnymi, w celu
    minimalizacji interferencji i zapewnienia dopasowania do wielokrotności
    bodajże odchylania poziomego, jakoś tak to wyjaśniali, jak ze 20 lat temu
    "skanowałem" jakiś tekst o tym.
    Mój Rubin (714), miał już wbudowaną głowicę UHF, która nawet lepiej chyba
    działała, niż głowica z bębnem na kanały 1-12. Dostrajanie tej "niższej" z
    tyłu potencjometrem, regulującym napięcie na diodach pojemnościowych, do
    tego przełącznik, który dawał automatyczne dostrojenie do stacji... tak,
    Rubin miał coś takiego i to nawet działało! Ale nie obejmowało raczej
    głowicy UHF, którą nie było trudno właściwie ustawić. ARW też było.
    Po-russki ARU - Awtomaticzeskaja Regulirowka Usilienia.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 90. Data: 2017-02-09 14:42:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello J.F.,
> [...]
    > kolorowy
    > TV ...

    >W Polsce były czarno-białe Szmaragdy, Ametysty, Topazy itd.

    Racja.
    No, to ciekawe ... moda przyszla z Moskwy ?

    Czy to takie skojarzenie, ze jak cos warte ogladania, to widac
    szlachetne :-)

    J.