-
Data: 2012-03-30 15:30:31
Temat: Re: reczne rotowanie bitmap
Od: Adam Klobukowski <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Friday, 30 March 2012 10:45:58 UTC+2, fir kenobi wrote:
> powiedzmy ze mam maly pixelbufor (np 200x200) z danymi sprite'a
> i duzy pixelbufor (z pixelami dla calego ekranu np 2000x1600)
>
> potrzebuje odrysowywac sprite'a na ekranie z rotacją i translacja,
>
> mozna to zrobic przez jechanie w petli po calym pixelbuforze sprite'a
> i poddawaniu kazdego pixele transformacji w stylu
>
> cos sin
> -sin cos
>
> (i nawet nie jest to takie wolne) ale przy obracaniu powstają artefakty
> w postaci deseni czarnych kropek zaleznych od kata, no i moze ew jest
> jakas znacznie szybsza metoda - (przydalby sie jakis sprytny algorytm na
> podobienstwo bressenhama, moze jest jakas metoda nie transformowania
> kazdego pixela z osobna tylko wykorzystania danych z malego pixelbufora
> by wyrenderowac obroconego sprite'a szybciej jakby hurtem)
>
> tak naprawde transformacj jakiej uzywam by przetransformowac kazdy
> pixel jest troche bardziej zlozona bo chce miec mozliwosc rysowania
> spriteow jakby w postaci wirtualnej na wielkim 'logicznym' wirtualnym
> ekranie-mapie, np
>
> DrawSprite(/*x*/10000,/*y*/1500,/*angle*/33);
> DrawSprite(/*x*/8000,/*y*/-150,/*angle*/73);
>
> i te duze wirtualne wspolrzedne spritow sa pozniej transformowane
> przy pomocy wspolrzednych okna obrazu na ekran, wiekszosc oczywiscie
> wypada ale reszta jest jeszcze obracana o kat angle i rysowana -
>
> kod roboczy - na brudno
>
>
> inline transformByXYA(float *x, float *y)
> {
> (*x)=(*x)-(transform_x+transformation_center_point_x
);
> (*y)=(*y)-(transform_y+transformation_center_point_y
);
>
> float xprim= transform_alfa_cos*float(*x)+transform_alfa_sin*floa
t(*y);
> float yprim=-transform_alfa_sin*float(*x)+transform_alfa_c
os*float(*y);
>
> (*x)=xprim+(transformation_center_point_x);
> (*y)=yprim+(transformation_center_point_y);
>
> }
>
> inline void SetPixelInDib(float x, float y, unsigned color)
> {
> if(useTransform)
> {
> transformByXYA(&x,&y);
>
> //////////
>
> float xx = x - sprite_centre_x;
> float yy = y - sprite_centre_y;
>
> float xxprim = sprite_alfa_cos*float(xx)+sprite_alfa_sin*float(yy);
> float yyprim = -sprite_alfa_sin*float(xx)+sprite_alfa_cos*float(yy)
;
>
> x = xxprim + sprite_centre_x;
> y = yyprim + sprite_centre_y;
>
> }
>
> int yc = CLIENT_Y-y;
>
>
> if(!pBits) return;
>
> if(yc<0) return;
> if(yc>=CLIENT_Y) return;
> if(x<0) return;
> if(x>=CLIENT_X) return;
>
>
> int adr = (yc*CLIENT_X+x);
>
> ((unsigned*)pBits)[adr] = color;
>
> }
>
> jak to poprawic ? (zmiana calego algorytmu na taki
> ktory nie transformowalby kazdego pixela oddzielnie
> bylaby wazna, ale przepisanie chocby tego co wyzej
> na szybsza forme tez by bylo ciekawe)
Najlepiej zacząć od 'drugiej strony'. Czyli ba podstawie pikseli obróconej bitmapy,
wyliczać który piksel oryginalnej jest jego odpowiednikiem.
AdamK
Najnowsze wątki z tej grupy
- We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
- Ada-Europe - AEiC 2025 early registration deadline imminent
- John Carmack twierdzi, że gdyby gry były optymalizowane, to wystarczyły by stare kompy
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2025
- Linuks od wer. 6.15 przestanie wspierać procesory 486 i będzie wymagać min. Pentium
- ,,Polski przemysł jest w stanie agonalnym" - podkreślił dobitnie, wskazując na brak zamówień.
- Rewolucja w debugowaniu!!! SI analizuje zrzuty pamięci systemu M$ Windows!!!
- Brednie w wiki - hasło Dehomag
- Perfidne ataki krakerów z KRLD na skrypciarzy JS i Pajton
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- U nas propagują modę na SI, a w Chinach naukowcy SI po kolei umierają w wieku 40-50lat
- C++. Podróż Po Języku - komentarz
- "Wuj dobra rada" z KDAB rozważa: Choosing the Right Programming Language for Your Embedded Linux Device
Najnowsze wątki
- 2025-06-27 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-06-27 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-06-27 Warszawa => Senior SAP Consultant - PP area <=
- 2025-06-27 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-06-27 Zasilanie elektryków w Polsce
- 2025-06-27 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-06-27 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-06-27 Wrocław => Senior Android Developer (Java) <=
- 2025-06-27 Warszawa => IT Director <=
- 2025-06-27 Wrocław => Controlling systems Consultant <=
- 2025-06-27 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-06-27 BMW
- 2025-06-26 Re: Recykling akumulatorów
- 2025-06-26 Re: Recykling akumulatorów
- 2025-06-26 Inwentaryzacja budynku