    From: mirekc <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: [retro] Win98 - wykryto klawiaturę i mysz, klikjij "dalej"..
    Date: Wed, 26 Apr 2023 07:06:41 +0200

    W dniu 21.04.2023 o 12:35, m...@s...com pisze:
    > Witam!
    >
    > Ciekawa zagwozdka z pogranicza starego i nowego.
    > Wpadł mi w ręce mikro PC w stantardzie PC/104. Procesor ca. 900MHz,
    > zgłaszający się jako 486(!?), 512 RAM, 2x serial, 2xLAN, 3xUSB,
    > microsd, CF, dźwięk. Pomysł: postawić na tym win98 do zabawy.
    > System dał się zainstalować na mikrosd (widziana normalnie jako dysk w
    > biosie), ale w momencie pierwszego uruchomieni wyświetla komunikat o
    > znalezieniu urządzenia usb, prosi o klepnięcie "dalej"... a klepnąć
    > nie mam czym, bo ani mysz ani klawiatura jeszcze nie działa. Co
> [...]

    A gniazda PS/2 dla myszy i klawiatury toto nie ma? Bo w Win98 było tak,
    że urządzenia PS/2 były obsługiwane od razu, a USB dopiero po
    zainstalowaniu sterownika.

    Przejściówki COM/PS2 najczęściej nie działały bo to mysz musiała
    obsługiwać oba standardy, a takich właściwie nie było. Jak chcesz
    obsługiwać mysz przez COM, to musisz poszukać starej myszy szeregowej
    (ale jak znajdziesz, to taka powinna zadziałać).