  • Data: 2021-08-27 11:44:48
    Temat: Re: rzadki bład w programie w C++
    Od: Maciek Godek <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 27 sierpnia 2021 o 11:18:55 UTC+2 Robert Magdziarz napisał(a):
> [...]
    samymi danymi wejściowymi, i zebrać statystyki zachowania programu - w ilu procentach
    przypadków daje błędne wyniki.
    > rozważę to; ale czy taka statystyka pomoże mi w znalezieniu przyczyny problemu?

    Przede wszystkim, jeżeli zdołasz zautomatyzować odtwarzanie błędu, to to będzie
    bardzo pomocne do jego rozwiązania.

    Statystykę warto przy okazji poznać, żeby wiedzieć, czego można się spodziewać. Może
    być tak, że zebranie statystyki nic nie da, bo warunki testowe będą zawierały błąd
    systematyczny. Warto zapoznać się z tą prezentacją -- ona co prawda mówi o wydajności
    programów, ale wylicza kilka czynników, które mogą mieć wpływ na zachowanie programu:

    https://www.youtube.com/watch?v=r-TLSBdHe1A

    W szczególności wyrównanie adresów lub jego brak, jest takim czynnikiem.
    Autor prezentacji stworzył plug-in do clanga o nazwie "stabilizer", i gdyby normalnie
    błąd nie chciał się odtworzyć, możesz spróbować go użyć (bo on właśnie randomizuje
    adresy, do których sięga program)

    [Tyle że ja sam tego nigdy nie używałem, więc w razie czego nie pomogę]

    zachowanie zależy od aktualnej daty/godziny, albo czy używasz jakichś funkcji
    randomizujących.
    > używam w programie generatora liczb losowych ale nie w tym algorytmie

    Losowych, czy pseudo-losowych?