  • Data: 2021-09-04 20:07:25
    Temat: Re: rzadki bład w programie w C++
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > W Europejskiej kulturze kierunek tekstu to jest "od lewej do prawej, od góry do
    dołu".

    Europejska kultura nie nakazuje używania tekstu w programowaniu. Jakoś w elektronice
    nie nakazała.

    > ale chyba zawsze jest "z góry na dół".
    >
    > Może ma to związek z grawitacją,

    Ja tam nie wiem. Ale jak idę i patrzę pod nogi albo jak jadę rowerem albo samochodem,
    to "konsumuję treść" na drodze w drugą stronę. I gdybym miał coś czytać na
    rozwiniętym papierze toaletowym, to raczej wolałbym go czytać idąc do przodu, niż do
    tyłu.
    Czytanie z góry na dół miało sens jak się cały pergamin mieścił przed oczami. A jak
    ktoś ma N tysięcy linii w pliku to już ta ergonomia nie działa.

    > i z tym, że jesteśmy uczeni, że rzeczy "same z siebie" raczej ciągnie w dół, niż do
    góry?

    No właśnie. Jeśli rzeczy ciągnie w dół, np. jak coś spada za oknem, to najpierw
    zobaczymy ich dolny koniec a potem górny. Dlaczego nie moglibyśmy tak czytać długich
    tekstów?

    > Albo że nie trzymasz programu w ogóle w plikach, tylko to są obiekty w pamięci,

    Przecież pisałem o modelowaniu.

    > Większość środowisk "hipertekstualizuje" programy w tym sensie, że można np.
    kliknąć na symbol, żeby przejść do jego definicji.
    > Nie spotkałem się z taką możliwością u swojego papieru toaletowego.

    Nie klikaj papieru toaletowego!