    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sat, 4 Sep 2021 11:38:46 -0700 (PDT)
    <612bea2d$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@m...lan>
    <a...@g...com>
    <2...@m...lan>
    <8...@g...com>
    <2...@m...lan>
    <3...@g...com>
    <2...@m...lan>
    <5...@g...com>
    <2...@m...lan>
    <3...@g...com>
    <4...@g...com>
    <1...@g...com>
    Subject: Re: rzadki bład w programie w C++
    From: Maciek Godek <g...@g...com>

    sobota, 4 września 2021 o 20:07:26 UTC+2 Maciej Sobczak napisał(a):
    > Europejska kultura nie nakazuje używania tekstu w programowaniu. Jakoś w
    elektronice nie nakazała.

    Prawda.
    Kiedyś "się programowało" za pomocą kabli, a później - dziurkując karty.
    Ale raczej nikt nie chciałby wracać do tych czasów, i większość osób woli pisać
    tekst.
    I chyba jeszcze nic lepszego od tekstu nie wymyślono.
    (Co nie znaczy, że się nie da.)

    > Ja tam nie wiem. Ale jak idę i patrzę pod nogi albo jak jadę rowerem albo
    samochodem, to "konsumuję treść" na drodze w drugą stronę. I gdybym miał coś czytać
    na rozwiniętym papierze toaletowym, to raczej wolałbym go czytać idąc do przodu, niż
    do tyłu.
    > Czytanie z góry na dół miało sens jak się cały pergamin mieścił przed oczami. A jak
    ktoś ma N tysięcy linii w pliku to już ta ergonomia nie działa.

    Tak, podobny problem jest przy pisaniu blogów i rzeczy tego rodzaju.
    Kiedy pracuję nad swoim środowiskiem, to mam tam pliczek "TODO",
    na którym prawie każdego dnia wypisuję sobie listę rzeczy, którymi
    chcę się zajmować.

    Zawsze nowe wpisy pojawiają się na samej górze. Ale jak już się pojawią,
    to kolejne linie są coraz niżej i niżej.

    Wydaje mi się, że jest w tym jakaś niespójność.

    > No właśnie. Jeśli rzeczy ciągnie w dół, np. jak coś spada za oknem, to najpierw
    zobaczymy ich dolny koniec a potem górny. Dlaczego nie moglibyśmy tak czytać długich
    tekstów?

    Może dlatego, że zbyt szybko by spadały, i nie zdążylibyśmy doczytać.
    No i ktoś musiałby się wspinać na dach, żeby je dla nas zrzucać.