eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamochody, energia, wodór › Re: samochody, energia, wodór
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!eternal-september.or
    g!reader02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: samochody, energia, wodór
    Date: Fri, 15 Jan 2021 09:24:28 +0100
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 79
    Message-ID: <rtrjfs$p7h$1@dont-email.me>
    References: <5...@4...net>
    <5ffe2780$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtm6ft$uet$1$Cav@news.chmurka.net> <rtq7u9$suo$2@news.icm.edu.pl>
    <rtqfih$eq5$1@dont-email.me> <3070752750$20210115004744@squadack.com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 15 Jan 2021 08:24:28 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="fb06d4e4d0a94030f927ad5755b3ddab";
    logging-data="25841";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX18k9hLOrGrbP12XDBLrYENV"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.10.0
    Cancel-Lock: sha1:ykbPj33dlxY+ZJ4pqHNlpmqlDUU=
    In-Reply-To: <3070752750$20210115004744@squadack.com>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2690044
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 15.01.2021 o 00:47, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello ToMasz,
    >
    > Thursday, January 14, 2021, 11:11:29 PM, you wrote:
    >
    >>>> W elektryku dużo zależy od dbania o baterię, ale jeśli jest dobrze
    >>>> zrobiony, to 20 lat jest bardzo realne:
    >>>> https://elektrowoz.pl/porady/degradacja-baterii-w-ki
    i-soul-electric-wyglada-na-to-ze-80-proc-pojemnosci-
    bedzie-w-2053-roku-auto-czytelnika/
    >>> To jest liniowe? Nie jest tak, że nagle okazuje się, że jakieś bloki są
    >>> uszkodzone?
    >> uczono mnie myśleć. myślę sobie tak. ile możne kosztować taka bateria.
    >> 50 tysięcy? ma ona 64kilo wato godziny. postawmy ją w ogródku,
    >> chłodzenie ogrzwanie te sprawy i niech ładuje się wtedy gdy prąd jest
    >> tani, a rozładowuje gdy jest drogi. pomnożymy to potem razy milion żeby
    >> się to tauronowi opłacało. tak sobie szacunkowo liczę - poprawcie mnie,
    >> że naładowanie i rozładowanie we wspomnianych warunkach, powinno dać
    >> jakieś 30zł na cykl, powiedzmy raz na dobę. w roku to jest 10tyś, po 5
    >> latach mamy zwrot inwestycji. PAtrzcie, nie zależymy od słońca, od
    >> wiatru - w zasadzie jest to remedium na problemy energetyczne. prawda?
    >> Skorygujcie moje obliczenia i to tak o rząd wielkości, bo jeśli się nie
    >> pomyliłem, albo pomyliłem się trochę, to naukowcy, inżynierowie są
    >> debilami skoro nie zamykają elektrowni szczytowo pompowych. A może jest
    >> inna przyczyna, leżąca w sprwności i trwałości wspomnianej baterii,
    >> które to parametry są utajniane, maskowane tym, że kupujemy AUTO, a nie
    >> baterie?
    >
    > Wymyśliłeś PowerWall. A sorry - Tesla wymyśliła to wcześniej:
    > https://www.tesla.com/pl_pl/powerwall
    >
    > Wiesz z czego je się robi? Ze zużytych baterii do samochodów.
    >
    Wyskoczyłeś jak Filip z konopi. ta grupa jest zdominowana przez
    wyznawców religii elektrowozów, wiec o powerwalu pisano parę lat
    wcześniej. ale jak każda religia, ma wątpliwe podstawy naukowe. tak wieć
    odnieś się proszę do moich obliczeń.

    na poparcie tej tezy:
    https://biznes.interia.pl/finanse/news-posiadacze-pa
    neli-fotowoltaicznych-sa-klopotem-dla-polskiej-,nId,
    4981920

    podsumowując: ludziki kupicie sobie powerwale, bo my (się trochę na tym
    znamy) i wolelibyśmy się w to nie bawić.

    Jak tylko można było
    żarówki zastąpiono świetlówkami
    świetlówki zastąpiono diodowymi
    kineskopy CRT zastąpiono płaskimi
    stetki przykładów postępu i oszczędności można by wymieniać
    ale jakoś elektrowni szczytowo pompowej o sprawności 70% nikt nie
    zastępuje power walem. ciekawe dla czego?

    było w naszej historii wiele projektów które z jednej strony były
    przełomowe, a z drugiej strony mądrzy ludzie skazywali je na porażkę.
    pamiętasz zderzak Łągiewki?
    I teraz najważniejsze, co mnie nie przestaje dziwić.

    jedni mówią - słuchajcie to jest najlepsze na świecie i nie ma wad (albo
    je zatajają)
    drudzy mówią - patrzcie, z pewnych porównań, rachunków, wynika ze to nie
    ma prawa działać.

    fanfary: my, nie musimy opowiadać się po jednej lub drugiej stronie.
    Mało tego, jeśli są jakieś wątpliwości, należało by je wyjaśnić. czy nie
    tak robimy podczas ratowania ludzkości szczepioną na covid?
    Ale nie, to grupa wylewania hejtu, więc dawaj. elektryki nie mają wad.
    bo stare baterie nie idą na śmietnik tylko do powerwalów. a dalej? Bo
    przy produkcji baterii nie cierpi planeta bo to technologia z marsa, w
    przeciwieństwie do miliardów smartfonów. bo wszystkie elektryki jeźdzą
    na prąd który jest czyściusienki. a jest zrobiony z... odchodów
    jednorożców.
    To jest właśnie zadziwiające. że tak Cavalino mówi mi ze mam więcej
    pracować żeby kupić  pojazd elektryczny. ale dla czego mam kupować
    pojazd elektryczny, jeśli ja do pracy jeżdżę na rowerze, a nad morze
    elektrykiem nie dojadę. Zapominamy o głównym celu - jakiejś tam
    ekologii. no chyba że Wasz cel jest zupełnie inny, wtedy - przepraszam i
    wycofuje się z dyskusji. Mnie nie stać na 50zł dziennej utraty wartości
    czegokolwiek.

    ToMasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: