  • Data: 2021-01-17 14:31:20
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.01.2021 o 14:08, J.F. pisze:

    > Hm, wydaje mi sie, ze nie powinno ... co sie stalo ?

    Dlaczego nie powinno? W silniku po prostu izolacja się przebiła
    (prawdopodobnie po prostu ze starości), silnik gorący, ale nie w ogniu,
    ma falowniku info że zadziałało overcurrent protection. Potem w
    falowniku (tym samym) kondensator eksplodował i trochę szkód przy okazji
    narobił. Zwykłe zużycie eksploatacyjne. Silnik do przewinięcia, falownik
    do wymiany (choć ja bym raczej dał do regeneracji... ale ktoś inny
    wcześniej zdecydował).

    > Dokladnie, moje ostatnie dwa fordy to z powodu rdzy w karoserii ... no i
    > klimy ...

    No właśnie pomijając te akusy, to skąd założenie że elektryki będą
    trwalsze niż reszta? Powiem wiecej - szybciej je szlag trafi niż te co
    aktualnie jeżdzą. Jak kupowałem samochód to dzwoniłem do mechanika od
    motocykla (silnik spalinowe też robi), czy nie można podjechać, zeby
    zobaczyć od doły wstępnie. Powiedział, ze można ale nie ma po co bo i
    tak jeden chuj i zardzewieje;)

    --
    Shrek