  • Data: 2018-07-30 20:50:06
    Temat: Re: silnik krokowy czy 3 fazowy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:ba09db5b-fea1-45e8-a5ad-6f658a0b0d39@go
    oglegroups.com...
    >W silniku jest 7-9 nabiegunnikow.

    Nadal za malo.

    >Do tego jak sobie wyobrazasz teoretyku gawedziarzu polaczenie
    >dowolnego silnika z teleskopem? Praktyk by polaczyl przekladnia bo
    >najprosciej.

    Praktyk mechanik, bo praktyk elektronik to woli direct drive :-)

    http://www.astrosurf.com/cavadore/technical/Directdr
    ives/

    I tak wracamy do problemu suwmiarki - ile kosztuje taki enkoder :-)

    Ile on powyzej napisal - 63mln pozycji na obrot ?
    pasuje do tych 0.02 src sec, tylko ... zakladajac obwod enkodera
    630mm,
    wymagamy rozpoznanie zmiany o 0.01 um.

    Jakos chyba tak sie Multitoyo chwalil, ale jak to uzyskali to jestem
    ciekaw - bo to nie jest precyzja mikroskopowa, tylko wielokrotnie
    lepsza...

    A ten "discue grave 20um" ... jak rozumiem cos o rozstawie 20um ...
    tylko jak dokladnie moga takie znaczniki co 20um zrobic - tzn zeby one
    byly precyzyjnie co 20.00um

    No coz, wspolczesny dysk twardy, nawet zakladajac ze ma tylko 500GB na
    jednej powierzchni, co nam daje z grubsza 1300 bitow /um^2 ... to tak
    strzelam, ze ma przynajmniej 20 sciezek/um, i jakos potrafia glowice
    ustawic na okreslonej sciezce :-)

    J.