  • 1. Data: 2010-01-02 16:02:22
    Temat: Re: skuteczne użycie gaśnicy
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
    > Tomasz Pyra pisze:
    > (...)
    >
    > Jeżeli miałbym wybierać, to też :)

    > Zgadza się.

    > Wiem o tym - tylko proszę mi nie sugerować, bym uszczknął coś domowymi
    > metodami z instalacji gaśniczej w serwerowni ;)

    W serwerowni przeważnie jest argonit a ten nic nie da w otwartej
    przestrzeni. On działa na zasadzie wypierania tlenu. Obniża jego ilośc
    do około 18% a to wystarczy aby ogień przygasł a człowiek który tam się
    znajduje nie udusił się tracąc przytomność. Jednak to tylko teoria i
    wypadki się zdarzały...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2010-01-02 16:59:47
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    The_EaGle pisze:

    > W serwerowni przeważnie jest argonit

    Szczerze powiedziawszy mam spore wątpliwości co do stwierdzenia
    "przeważnie". Częściej chyba jest stosowany INERGEN, a w mniejszych
    serwerowniach FM-200, który działa na podobnej zasadzie jak halon.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.