  • Data: 2024-03-21 11:11:28
    Temat: Re: słabość PINu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 20 Mar 2024 21:18:08 GMT, PiteR wrote:
    > in <news:1h7qk2oi0o9qx.c9z368apiwe3.dlg@40tude.net>

    > Chyba nie ma :)
    > Może tylko robi delete tak jak szyfruje kartę mikro sd.
    > Zapuszczamy Recuva i mamy wszystko odzyskane ;)
    > Muszę sprawdzić.

    Sprawdz.
    Z pamięcią Flash/SSD moze być trudniej.

    No ale jak ktoś ma twój telefon, to nie potrzebuje żadnego PIN,
    może sięgnąc bezpośrednio do danych w pamięci.
    Chyba, że szyfrowana ...

    Nawiasem mówiąc - o ile dobrze pamietam, to FBI czy inne służby USA
    zażądały od Apple nieograniczonej ilości prób.
    Apple się dzielnie bronił, a koniec końców się okazało,
    że zabezpieczenia złamała jakaś firma z Izraela szybciej i taniej.
    I iphone niby lepiej zabezpieczony, ale cos nie do końca.

    > Nie będę tylko wpisuję, codziennie, kilkanaście razy 14 literek.
    > Wyobraź sobie że jesteś jakimś rzeczoznawcą, likwidatorem szkod,
    > inkasentem, projektanten hgw kim jeszcze i w pracy robisz zdjęcia.

    które potem backupują się w chmurze google :-)

    > Nie chciałbyś żeby te dokumenty znaleziono na przystanku autobusowym
    > albo w śmietniku na makulaturę.

    Ogolnie bym powiedział, ze to mi się wydaje danymi mało wrażliwymi,
    najwyzej ktos zobaczy twoje rozbite auto czy spalony dom.
    Ale UODO może mieć inne zdanie :-)

    Znajdziesz lepsze przykłady ...

    Android umożliwia zdalne skasowanie telefonu.

    > Ciekawe czy sa aparaty foto z szyfrowaniem karty sd?

    Google w zasadzie nie znajduje.

    Raczej były funkcje pozwalające sprawdzic oryginalność zdjęcia ...
    ale Cannon podobno się wycofał po wpadce

    https://photographybay.com/2010/11/30/canon-original
    -data-security-cracked-rendered-useless/

    https://www.ceneo.pl/15421295

    > ma moc dopoki czytnik sie nie zepsuje
    > albo nie zamoknie.

    Albo palca nie utną :-)

    To mozesz miec backupowe hasło :-)

    Chodziło mi tylko o to, ze dokładne porównanie odcisków wydaje mi się
    trudne, a metody uproszczone ... moze tak naprawde niewiele danych
    dają.
    Normalnie te czytniki to np jakiegos 64 bitowego hasha z odcisku
    robiły, ale na ile dobrze i skutecznie ...

    J.