  • 1. Data: 2010-06-11 10:22:09
    Temat: strona UKE stoi i Niemczech ?
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    Witam,

    Właśnie próbuję wysłać na serwer UKE pliki raportu o sieciach
    szerokopasmowych i tak przy okazji zauważyłem:

    Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urząd Komunikacji Elektronicznej czyli:
    formularze.eboi.pl stoi sobie ... w Niemczech.

    Politycznie to chyba niespecjalnie poprawne ?

    Wojtek

  • 2. Data: 2010-06-11 16:00:27
    Temat: Re: strona UKE stoi i Niemczech ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "crazy bejbi" <t...@n...ma.wcale> napisał
    > Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urząd Komunikacji Elektronicznej
    > czyli:
    > formularze.eboi.pl stoi sobie ... w Niemczech.
    >
    > Politycznie to chyba niespecjalnie poprawne ?

    Bardzo poprawne .. unijnie poprawne :-)

    W sumie to moze nawet nie moze byc inaczej, jesli UKE zamawia
    przygotowanie i prowadzenie strony www.

    Pozostaje sprawdzic jak sobie z polskimi literkami radza :-)

    J.

  • 3. Data: 2010-06-11 17:01:41
    Od: "HaQs" <t...@p...onet.pl>

    Ciesz się ze nie we francji :D na serwerze FT :-)

  • 4. Data: 2010-06-11 22:07:04
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Fri, 11 Jun 2010 12:22:09 +0200, crazy bejbi napisał:
> [...]
    > formularze.eboi.pl stoi sobie ... w Niemczech.
    >
    > Politycznie to chyba niespecjalnie poprawne ?

    elementarne.

    1. lepszy dostęp do TP
    2. operator w niemczech nie ma tylu durnych obowiązków co polski, więc ma
    więcej czasu na zajęcie się siecią i klientami.

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 5. Data: 2010-06-11 22:13:07
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Fri, 11 Jun 2010 22:07:04 +0000 (UTC), Verox napisał:

    > elementarne.
    >
    > 1. lepszy dostęp do TP
    > 2. operator w niemczech nie ma tylu durnych obowiązków co polski, więc ma
    > więcej czasu na zajęcie się siecią i klientami.

    z Whois:

    inetnum: 89.146.199.128 - 89.146.199.255
    netname: LH-NET
    descr: Light Hosting NET
    country: PL
    admin-c: MP26
    tech-c: MP26
    status: ASSIGNED PA
    mnt-by: MNT-INTERNIC
    source: RIPE # Filtered

    person: Marek Panek
    address: Light Hosting
    address: Gorecka 30
    address: 60-201 Poznan
    address: Poland
    remarks: http://www.lh.pl

    Zastanawia mnie jedno, jak UKE chce zapewnić bezpieczeństwo tych danych, w
    przypadku kiedy serwer stoi za granicą w jakiejś hostingowni i należy do
    prywatnej firmy?

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 6. Data: 2010-06-13 11:28:22
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Verox <a...@b...veroxsystems.com> wrote:

    > z Whois:
    <CIACH>
    > Zastanawia mnie jedno, jak UKE chce zapewnić bezpieczeństwo tych danych, w
    > przypadku kiedy serwer stoi za granicą w jakiejś hostingowni i należy do
    > prywatnej firmy?

    Proste. Stosowną umową. ;)

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 7. Data: 2010-06-13 19:53:24
    Od: wm <...@w...pn>

    Verox wrote:
    > 2. operator w niemczech nie ma tylu durnych obowiązków co polski, więc ma
    > więcej czasu na zajęcie się siecią i klientami.

    no rejestrację i przechowywanie połączeń też mają chociaż jest sprawa w
    sądzie by to obalić.
    Ale ogólnie to racja, indeks swobody prowadzenia działalności gospodarczej:

    - Niemcy = 27 miejsce
    - Polska = 74

    za Kirgistanem i Namibią.
    Naszym tzw. elitom chyba czas podziękować za zajmowanie się bzdurami a
    nie tym co ważne...

  • 8. Data: 2010-06-15 10:05:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wm" <...@w...pn> napisał w
> [...]
    > - Polska = 74
    > za Kirgistanem i Namibią.
    > Naszym tzw. elitom chyba czas podziękować za zajmowanie się

    Jeszcze pytanie jakie byly kryteria oceny, bo w koncu sporo
    przepisow mamy takich samych - unijnych.

    J.

  • 9. Data: 2010-06-17 07:27:43
    Od: wm <...@w...pn>

    J.F. wrote:
    > Użytkownik "wm" <...@w...pn> napisał w
    >
    > Jeszcze pytanie jakie byly kryteria oceny, bo w koncu sporo przepisow
    > mamy takich samych - unijnych.

    No to prawda ale biurokratów i polityków mamy swoich :)

    Oni używali 42 wartości m.in.: wielkość podatków, inflacja, niezależność
    sądów, ich jakość, łatwość dostępu do kredytu, wielkość administracji
    państwowej i jej wydatki, łatwość eksportu i importu, ograniczenia
    nakładane na działalność gospodarczą.

    Tak więc nie tylko utrudniające życie przepisy ale ogólnie
    sprawność/jakość ekonomii i systemu prawnego danego państwa.