  • Data: 2010-01-02 18:49:14
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hhntfb$k4f$1@inews.gazeta.pl...
    > Jurand wydusił z siebie te słowy:

    > podajesz skrajne warunki.
    > 100% miasto, gdzie indziej 100% trasa.
    > Mówimy o srednim spalaniu

    Nie wiem czy Ty masz jakiś problem w zrozumieniu tekstu pisanego? Przeczytaj
    jeszcze raz powyższy tekst ode mnie i popatrz, w jakich warunkach porównuję
    spalanie.

    > ps. poza tym 1,6 75KM w czym?
    > Bo jak w czymś wielkości corsy to nie .. ale weź takiee choćby BMW 316
    > albo Mondeo albo Passata B5 i nagle 9 litrów w mieście to wcale nie jest
    > wysoki wynik.

    1.6 75 KM w motorynce... Mam wrażenie, że chyba się zawiesiłeś.

    > 13-14 to LPG
    > Jesli więc policzymy Mondeo 1,8 to smiało wyjdzie 13 litrów.
    > W benzynce zmieszcze sie bez problemy w 11-12 litrach
    > A jak weźmiesz pod uwage Mondeo 1,6 to jeszcze bardziej na moją korzysć
    > wyjdzie

    Powtórzę jeszcze raz - JEŚLI Twoja Omega 2.5 V6 pali 13-14 LPG przy TWOIM
    stylu jazdy to Mondeo 1.8 przy TAKIM SAMYM stylu jazdy zadowoli się 10-11
    litrami LPG. Podobnie Mondeo 1.6.
    Jeśli nie rozumiesz, co to znaczy jeździć autem w takim samym stylu - to
    przepraszam, nie mamy o czym dyskutować.

    > no i prawie dwukrotna różnica w pojemności.
    > Jak teraz to troche wyposrodkujesz czyli weźmiesz 316 i 323 to nagle
    > różnice sie zacierają.

    Nie zacierają się. Nie gadaj jak debil. Gdyby 2.3 paliło tyle co 1.6, to
    nikt nie bawiłby się w produkowanie silników o coraz mniejszej pojemności,
    żeby chwalić się coraz niższym zużyciem paliwa.

    > Moze nie janajskładniej złożylem zdanie ale spójrz dokladniej
    > A4 1,9TDI paliła mi srednio 7-8 a na trasie 6,5
    > A6 3,0 TDI pali srednio 9,5 (i nie dopisałem, ze na trasie smiało zejdzie
    > do 7)
    > Różnice więc są ok 1 litr/100km a różnica pojemności 1,9 vs 3,0 i różna
    > wiekość auta i różne skrzynie

    Znowu pieprzenie. Na takiej trasie, gdzie A6 3.0 TDI spali Ci 7/100, to 1.9
    TDI spali 5.5/100. Wybacz - miałem A6 2.5 TDI i A8 2.5 TDI i wiem, ile te
    silniki palą i przy jakich warunkach. 7/100 to jest jazda 110 km/h na
    tempomacie.

    No to jak nie miałeś, to sobie wróżysz z fusów.
    Ja miałem

    > No znaczy sie jak
    > Tam byly dwa różne auta a do tego porównałeś trase mniejszego do sredniego
    > drugiego.
    > Tu masz dwa takie same A6 z różnymi silnikami i tymi samymi skrzyniami i
    > ... przy normalnej jeździe różnicy w spalaniu NIE BĘDZIE bo 1,9 będzie za
    > słaby do tego auta

    Jasne, za słaby jest. Zwłaszcza, że przy jeździe w trasie masa auta ma
    największe znaczenie. Spałeś na lekcjach fizyki? Wiesz, jakiej mocy potrzeba
    do utrzymania prędkości dajmy na to 120 km/h w aucie klasy A6?

    > Mylisz sie.
    > Jesli oba to będą A6 (a nie A4 i A6) z tą samą skrzynią (a nie manual i
    > automat) to luzem spalanie wyjdzie takie samo.

    Dobra - kładę 4000 na stół, że nie. Załatwię dwie A6-ki. 1.9 TDI i 2.5 V6
    TDI. Obie taka sama skrzynia. Jedzemy trasą Katowice-Kraków. Równo, ale nie
    jednostajnie. Ty jedziesz 2.5 V6 TDI. JEśli uda Ci się zejść ze spalaniem do
    różnicy nie przekraczającej 5% - masz 4000 w kieszeni. Jeśli Ci się nie
    uda - płacisz za tankowanie do pełna obu aut.

    Jurand.