eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie › Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-1.dfn.de!ne
    ws-2.dfn.de!news.dfn.de!feeder.erje.net!newsfeed01.sul.t-online.de!newsfeed00.s
    ul.t-online.de!t-online.de!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-mail
    From: Karolek <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Date: Mon, 04 Jan 2010 19:47:25 +0100
    Organization: Multimedia Polska SA
    Lines: 102
    Message-ID: <hhtd73$r43$1@news.mm.pl>
    References: <hhgbli$bbs$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgb7t$p1l$1@inews.gazeta.pl>
    <hhgdbd$c5m$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgd7r$3lb$1@inews.gazeta.pl>
    <hhggqi$2pm$1@news.onet.pl> <hhgjun$a6h$1@news.onet.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <hhig2a$p8j$1@inews.gazeta.pl>
    <hhl93b$etb$1@inews.gazeta.pl> <hhn68f$o3r$1@inews.gazeta.pl>
    <hhnctt$ing$1@inews.gazeta.pl> <hhnot7$3cq$1@inews.gazeta.pl>
    <hhns9a$fsr$1@inews.gazeta.pl> <hhntfb$k4f$1@inews.gazeta.pl>
    <hho0tk$3ro$1@inews.gazeta.pl> <hho2e6$9g0$1@inews.gazeta.pl>
    <hhodej$nnf$1@inews.gazeta.pl> <hhojcd$h2o$1@inews.gazeta.pl>
    <hhqjmq$eee$1@inews.gazeta.pl> <hhqmrl$gv9$1@news.mm.pl>
    <hhr4vu$p6o$1@mx1.internetia.pl> <hhrvs5$1hvo$1@news.mm.pl>
    <hhs7lq$itn$1@mx1.internetia.pl> <hhs84n$2oag$1@news.mm.pl>
    <hhsbph$r$1@inews.gazeta.pl> <hhsdpk$2nrn$1@news.mm.pl>
    <hhss4d$a0t$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-81-190-122-212.gdynia.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.mm.pl 1262630947 27779 81.190.122.212 (4 Jan 2010 18:49:07 GMT)
    X-Complaints-To: a...@m...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Jan 2010 18:49:07 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hhss4d$a0t$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2244045
    [ ukryj nagłówki ]

    Jurand pisze:
    >> Co tlumaczono?
    >> Jak narazie to jakies prawdy objawione tutaj czytam, a zadnych wyjasnien
    >> nie widze.
    >> Ale skoro uwazasz, ze wiesz to odpowiedz na moje wczesniejsze pytanie cyt.
    >> "Jakie to sa wielkosci?
    >> Moze wiesz?
    >> Jaki procentowy udzial maja te opory, ktore wymieniles w stosunku do
    >> oporow powietrza np. przy predkosci 50km/h?"
    >> na ktore nie raczyles udzielic odpowiedzi.
    >
    > Wiesz co - szczerze mówiąc mógłbym sobie pogrzebać i policzyc na wzorach,
    > ale mi się po prostu nie chce ;)

    Nie potrafisz, nie wiesz i nigdy tego nie policzysz, a szkoda bo moze
    bys zmienil zdanie.

    > Wystarczy wiedzieć dwie rzeczy
    > 1. Opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości - a tym samym większą moc
    > musi wygenerować silnik, żeby pokonywać ten opór. Dlatego w trasie różnice
    > pomiędzy samochodami z silnikami o różnej pojemności zmniejszają się -
    > bowiem większy udział w "marnowaniu" paliwa ma właśnie opór powietrza, a
    > mniejszy - opory wynikające z samej konstrukcji samochodu.
    > 2. Najwięcej paliwa zużywane jest do ROZPĘDZENIA samochodu - dlatego w
    > warunkach miejskich auto pali aż tyle, bo trzeba go często rozpędzać. I
    > każdy % różnicy w oporze wynikającym z konstrukcji samochodu powoduje, że
    > spalanie miejskie zauważalnie rośnie w górę. W tym przypadku opory powietrza
    > odgrywają drugorzędną rolę.
    >

    Ale Ty piszesz o masie, pojemnosci i widze juz ze o przeniesienu napedu.
    Wiec prosze napisz cos wiecej na ten temat, najlepiej odpowiadajac na
    moje pytania, ktore jak widac odpowiedzi nie moga sie doczekac.

    >>> Konkretnie to masz podane - raz, że masz większą pojemność, co za tym
    >>> idzie - np. większe komory spalania,
    >> Wiesz co to jest pojemnosc skokowa?
    >
    > Nie, wiesz, nie mam pojęcia. Tak sobie tylko tutaj piszę.

    Tak by wynikalo z tego co wczesniej pisales, ale masz jeszcze szanse sie
    poprawic.

    >
    >>> a musisz je wypełnić paliwem i powietrzem w dokładnie takich samych
    >>> proporcjach, jak w prawie każdym innym silniku benzynowym.
    >> Wypelnia sie w takiej ilosci w jakiej jest to potrzebne do uzyskania
    >> odpowiedniej mocy, a nie zaleznie od tego jaka pojemnosc skokowa sie ma.
    >
    > Aham, a sam silnik, żeby zaczął się kręcić, to nie potrzebuje paliwa.
    >

    Potrzebuje, tylko ciagle czekam az wykazesz ta relacje pomiedzy
    pojemnoscia skokowa, a zapotrzebowaniem na paliwo.
    A dokladniej to jakiej wielkosci jest ten wplyw pojemnosci na zuzycie
    paliwa.
    Potem mozesz napisac jaki jest wplyw masy pojazdu i roznych napedow.

    >>> Dwa - masz większe opory ruchu jednostki napędowej oraz układu
    >>> przeniesienia napędu.
    >> Ile wieksze?
    >> Wiesz jakie to sa wielkosci?
    >
    > W zależności od rodzaju silnika, rodzaju napędu, itp. Największe straty mają
    > tutaj auta 4x4, w dodatku z automatycznymi skrzyniami, przy których na układ
    > przeniesienia napędu możesz "marnować" moc rzędu 70 KM.

    70KM to jakies 50kW... troche sporo, ale powiedzmy ze w jakims skrajnym
    przypadku tak jest, teraz prosze napisz ile z tych 50kW poszlo na
    zmarnowanie przez wieksza pojemnosc silnika np. o 1l.
    Jestes wstanie okreslic rzad wielkosci? Czy bedzie to 10kW na 1l
    pojemnosci, czy moze 20kW, a moze 5kW...?

    >
    >>> Trzy - masz większą masę pojazdu, która powoduje większe spalanie. 10%
    >>> wzrost masy (czyli auto zamiast 1300 waży 1430 kg) spowoduje conajmniej
    >>> 10% wzrost zużycia paliwa w mieście przy zachowaniu tej samej techniki
    >>> jazdy.
    >> Ta, a ja mam dwa auta, ktore przecza tej teorii.
    >> Jedno wazy ponad 1600kg ma silnik 2.5l i w miescie pali 11-12l, drugie
    >> wazy ponad 1800kg ma silnik 3.0l i pali 9,5-10l w miescie.
    >
    > Podaj jakie auta.
    >

    730d i 525tds

    >
    >>> Spalanie podają producenci. Możesz sobie te wyniki sprawdzić na wielu
    >>> portalach. Potem zadzwoń sobie do producenta i powiedz mu, że Tobie na
    >>> pewno uda się tym samochodem w mieście spalić mniej - uwierz mi, jeśli Ci
    >>> się uda wg procedury testowej zużyć mniej paliwa - będziesz bardzo dobrze
    >>> opłacanym kierowcą fabrycznym.
    >> O ile mi wiadomo to producent raczej potwierdza to co napisalem.
    >
    > Co potwierdza? ;) Możesz konkretniej?

    Poziom zuzycia paliwa jaki odnotowuje w obu przypadkach.


    --
    Karolek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: